آفتاب
یک‌سری‌ها این فوتبال را می‌چاپند؛| 160071

هاشمی‌نسب: جلوی کره‌ ذلت کشیدیم، چطور در برزیل نتیجه بگیریم؟!

هاشمی‌نسب: جلوی کره‌ ذلت کشیدیم، چطور در برزیل نتیجه بگیریم؟!

تیم هایی که مدعی قهرمانی جام جهانی هستند، ‌هنوز اردو ندارد و بازیکنان شان در اختیار باشگاه ها هستند و ما که می خواهیم از حریفان در جام جهانی 4 تا 4 تا نخوریم، الان اردو زده ایم که واقعاً خنده دار است.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران از آدم‌های فوتبالی که در مورد درخشش تیم کی‌روش در جام جهانی صحبت می‌کنند به شدت ناراحت و عصبانی است چراکه معتقد است ما در آسیا هم تیم قدرتمندی نیستیم و در این شرایط نباید بی‌جهت توقعات را بالا ببریم و مردم را کاملاً ناامید کنیم.

گفت‌وگوی مهدی هاشمی نسب در مورد شرایط این روزهای تیم ملی را با خبرنگار ایلنا در ادامه بخوانید:

به نظرت در دعوای تیم ملی و باشگاه ها برای در اختیار داشتن بازیکنان حق با چه کسی بود؟

حق با باشگاه ها است اما فدراسیون درست می گوید.

یعنی چه؟

در مورد فوتبالی که این وضعیت را دارد، باید اینطوری صحبت کرد. راجع به این فوتبال چه بگویم؟ هر چه بگوییم دردی دوا نمی شود.

تیم ملی با 11 نفر به اردوی آفریقای جنوبی رفت. به نظرت این اردو به تیم ملی کمک می کند؟

این هم یکی دیگر از هنرهای مدیریت در فوتبال ما است. این اردو چه فایده ای می تواند داشته باشد؟ تیم هایی که مدعی قهرمانی جام جهانی هستند، ‌هنوز اردو ندارد و بازیکنان شان در اختیار باشگاه ها هستند و ما که می خواهیم از حریفان در جام جهانی 4 تا 4 تا نخوریم، الان اردو زده ایم که واقعاً خنده دار است.

یعنی نمی توانیم در جام جهانی حضوری آبرومندانه داشته باشیم؟

فقط می گویم ان شاءالله در جام جهانی زنگ تفریح نباشیم. کسانی از صعود تیم ملی از گروهش صحبت می کنند که متاسفانه فوتبالی هم هستند، اما وقتی جلوی دوربین می روند، رگ غیرت ملی شان ورم می کند و منطق را در نظر نمی گیرند. ما چطور می توانیم از این گروه صعود کنیم؟ شاید روی اتفاق یک نتیجه ای بگیریم اما اصل فوتبال چیز دیگری است.

واقعیت فوتبال ما چیست؟

واقعیت این است که ما به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود کردیم، اما مقابل کره جنوبی در خانه حریف 90 دقیقه در 18 قدم خودمان بودیم و روی یک ضد حمله گل زدیم. جلوی کره جنوبی با ذلت نتیجه گرفتیم. ما جلوی قطر و لبنان و کویت مشکل داریم و چطور می خواهیم در جام جهانی نتیجه بگیریم؟ اگر یک غیر فوتبالی حرف از صعود تیم ملی در جام جهانی بزند اشکالی ندارد، اما آنهایی که فوتبالی هستند چطور این حرف ها را می زنند؟ مگر پتانسیل بردن بوسنی و نیجریه و مساوی مقابل آرژانتین را داریم؟

الان که با این حرف ها توقعات را بالا می برند، برای فوتبال ما عواقب ایجاد نمی کند؟

نه، چه عواقبی؟ آنهایی که باید بفهمند خوب می دانند که ما شاید به زور تیم سوم آسیا باشیم.

اما در جام جهانی 2006 هم بی جهت توقعات را بالا بردند و پس از آن مردم از فوتبال زده شدند؟

مگر قرار است بیشتر از این مردم از فوتبال زده شوند. الان برای بازی های استقلال و پرسپولیس 1000نفر هم به استادیوم ها نمی روند و دیگر بیشتر از این مردم از فوتبال زده نمی شوند.

وقتی برای تیم های بزرگ 1000نفر هم به استادیوم نمی روند، نباید به حال این فوتبال گریه کرد؟

کار از گریه گذشته و باید فقط بخندی و ببینی یک عده در این فوتبال جیب شان را پر از پول می کنند و یکسری هم به شهرت می رسند.

آخر و عاقبت این فوتبال چه می شود؟

هیچی، آخر و عاقبتی ندارد و همانطور، ادامه می دهند و به اسم جوان ها و آینده به کارشان ادامه می دهند. فقط در مدیریت و مربیگری آدم ها عوض می شوند و تا این بچاپ بچاپ ها هست و مدیران دنبال شهرت هستند، هیچ اتفاقی نمی افتد.

گودرزی به عنوان وزیر ورزش اعلام کرده مردم از فوتبال منزجر شده اند. در این رابطه چه صحبتی داری؟

امیدواریم وزیر ورزش که چنین حرفی را زده، یک کار اساسی برای فوتبال بکند. اگر می خواهیم فوتبالی قوی داشته باشیم، باید استقلال و پرسپولیس قوی شوند. ان شاءالله وزیر ورزش استقلال و پرسپولیس را سر و سامان بدهد و آنها را خصوصی کند تا پول بیت المال حیف و میل نشود و یک بازدهی داشته باشد.

کد N229818

وبگردی