آفتاب

وزیر خارجه اسپانیا: روسیه نباید رقیب استراتژیکی اتحادیه اروپا باشد

وزیر خارجه اسپانیا: روسیه نباید رقیب استراتژیکی اتحادیه اروپا باشد

مادرید- ایرنا- ˈخوسه مانوئل گارسیا مارگالوˈ وزیر خارجه اسپانیا ، در باره بحران اوکراین گفت که باید گفتگوها با روسیه حفظ شود و از روسیه خواسته شود که بار دیگر به نظم بین المللی احترام بگذارد زیرا روسیه باید یک متحد باشد نه یک رقیب استراتژیکی اتحادیه اروپا .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه ، مارگالو با اشاره به جلسه چهار طرفه امروز پنجشنبه ژنو بین واشنگتن ، مسکو ، بروکسل و کی یف برای بررسی تنش ها در اوکراین، از همه طرفین تقاضا کرد که که برای کاهش دادن وضعیت ˈبسیار وخیمˈ و ˈبحرانیˈ که دامنگیر این کشور شده همت کنند .

وزیر خارجه اسپانیا ادامه داد: ما از حفظ گفتگوها با روسیه دفاع می کنیم و از این کشور می خواهیم که به نظم بین المللی احترام بگذارد .در این زمینه ، ما باید پلهایی را با روسیه برقرار کنیم زیرا روسیه باید متحد ما باشد نه اینکه همانند یک رقیب استراتژیکی اتحادیه اروپا عمل کند .

وی همچنین بر احترام به قوانین بین المللی و عدم به رسمیت شناختن رفراندوم کریمه ˈکه مغایر با قانون اساسی اوکراین استˈ ، تاکید کرد .

گارسیا مارگالو افزون بر آن، نگرانی خود از غیر تمرکزسازی دولتی که به گفته وی نباید به تخلیه دولت مرکزی در اوکراین تبدیل گردد ، ابراز کرد .

وی خاطرنشان کرد :همه وزیران خارجه اتحادیه اروپا بر لزوم حمایت از روند انتخاباتی در اوکراین برای اینکه این کشور یک دولت منتخب به طور دموکراتیکی داشته باشد و رفع مانع از سیر فزاینده خشونت ها و نا آرامی هایی که این روزها شاهد آن هستیم تاکید دارندد.

اروپام **1234**1566
کد N229756

وبگردی