آفتاب

سی.ان.ان: روسیه را نمی توان با تحریم منزوی کرد

سی.ان.ان: روسیه را نمی توان با تحریم منزوی کرد

تهران-ایرنا- شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در آستانه نشست چهارجانبه ژنو بر سر بحران اوکراین گفت: تحمیل تحریم ها علیه مسکو نمی تواند ان را به انزوای اقتصادی بکشاند.

به گزارش ایرنا، سی.ان.ان روز پنجشنبه با رضا سیاح خبرنگار خود در ژنو سوییس که دیدار چهار جانبه بین وزرای خارجه امریکا، روسیه، اوکراین و مسئول سیات خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود به تحلیل این نشست پرداخت.

وی گفت: انتظار ازنتیجه مذاکرات چهارجانبه ژنو بسیار اندک است و پیش بینی نمی شود که این گروه بتوانند مشکلات موجود بر سر بحران اوکراین را حل کنند.

خبرنگار سی.ان.ان به ملاحظات طرفین در این نشست اشاره کرد از جمله نگرانی بر سر تمامیت ارضی اوکراین، روابط آمریکا با روسیه و رابطه روسیه با اتحادیه اروپا که کار پرداختن به حل بحران اوکراین را دشوار می نماید.

سی.ان.ان با اشاره به اینکه این یک واقعه مهم پس از دوران جنگ سرد بدین سو به شمار می رود گزارش داد که این نشست تنها می تواند اندکی از تنش ها و لفاظی های بین طرفین بکاهد.

این شبکه تلویزیونی درادامه ازخبرنگار خود در ژنو پرسید غرب به سخت تر کردن تحریم ها علیه روسیه چنانچه مسکو اقدام به کاهش تنش ها در شرق اوکراین صورت ندهد، تهدید کرده است.

سی.ان.ان افزود: اما به نظر می رسد روسیه واهمه ای از تحریم ها ندارد آیا گزینه های دیگری وجود دارند.

سیاح درپاسخ گفت درحال حاضر گزینه های اندکی دراین زمینه وجود دارند.

وی گفت درحالی که آمریکا و اتحادیه اروپا به اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو سخن می گویند اما هنگامی که نظر کارشناسان بین المللی را جویا می شوید آنها به شما می گویند روسیه کشوری نیست که بتوان به سادگی در انزوای اقتصادی قرار گیرد.

سیاح گفت: روسیه در صحنه اقتصاد بین الملل نقش دارد و خود یکی از بزرگترین تامین کنندگان انرژی به اروپا به شمار می رود چرا که مسکو تامین کننده حدود 25درصد از گاز اروپا است که از طریق خاک اوکراین می گذرد.

خبرنگار سی.ان.ان گفت: کارشناسان می گویند اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه بر ابعاد بحران دامن می زند.

اردوگاه غرب به سرکردگی کاخ سفید از تحولات اخیر اوکراین به ویژه الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و استقرار ده ها هزار نظامی روسیه در مرزهای شرقی این کشور خشمگین بوده و به شدت نگران است.

این مسائل موجب شده است که مسکو طی هفته های اخیر هدف تحریم های غرب قرار گیرد.

مترجمام **1302** 1064
کد N229723

وبگردی