آفتاب

دختران ربوده شده نیجریایی آزاد شدند/ نامشخص بودن شمار افراد آزاد شده

دختران ربوده شده نیجریایی آزاد شدند/ نامشخص بودن شمار افراد آزاد شده

ارتش نیجریه از آزادی دهها دانش آموز دختر که روز گذشته توسط شبه نظامیان بوکو حرام از مدرسه ای در شمال شرق این کشور ربوده شدند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه ای بی سی نیوز، مقامات ارتش نیجریه می گویند طی عملیاتی بیش از 100 دانش آموز دختر را که روز گذشته از یک مدرسه شبانه روزی در ایالت بورنو واقع در شمال شرق این کشور ربوده شدند، آزاد کرده اند.

هنوز چگونگی انجام این عملیات مشخص نیست، اما ارتش نیجریه می گوید یکی از مردان مسلحی را که در این آدم ربایی دست داشته اند دستگیر کرده است. ژنرال "کریس اولوکولاده" با اعلام این مطلب گفت عملیات جستجو و نجات دانش آموزان ربوده شده، با کمال دقت و حفظ امنیت و جان آنها انجام گرفته است.

در همین حال مدیران دبیرستان دولتی چیبوک ضمن تایید خبر آزادی دانش آموزان اعلام کردند سرنوشت هشت نفر از آنان همچنان نامشخص است. پیشتر در بیانیه ای که از سوی ارتش نیجریه منتشر شده بود، شمار دانش آموزان ربوده شده 129 نفر اعلام شد.

همچنین یک سخنگوی "گودلاک جاناتان" رئیس جمهوری نیجریه به خبرگزاری رویترز گفت شماری از دانش آموزان ربوده شده آزاد شده اند. وی با این حال از اعلام آمار دقیقی در این مورد، خودداری کرد.

دانش آموزانی که موفق به فرار از دست شبه نظامیان بوکو حرام شده اند می گویند در زمان حمله به مدرسه، بسیاری از آنان گمان کرده اند که افراد مذکور نظامیان ارتش بوده و برای نجات آنها آمده اند، از این رو با آنها همکاری کرده و از مدرسه خارج شده اند. با این حال شماری از آنها پس از آنکه متوجه اشتباه خود شده اند، اقدام به فرار کرده اند. 

کد N229720

وبگردی