آفتاب

امیرعبداللهیان: ایران شریک ثابت قدم و قابل اعتماد برای همه همسایگان است

امیرعبداللهیان: ایران شریک ثابت قدم و قابل اعتماد برای همه همسایگان است

تهران-ایرنا-معاون عربی و آفریقایی وزیرامورخارجه با بیان این که تهران از همکاری های دسته جمعی همه جانبه در خلیج فارس استقبال می کند گفت: جمهوری اسلامی ایران شریک ثابت قدم و قابل اعتماد برای همه همسایگان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، به سفر اخیر وزیرخارجه کشورمان به امارات و دیدار با مقامات این کشور و همچنین شرکت در دومین کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات اشاره کرد و گفت: گفت و گوهای اخیر و توافقات وزیرخارجه کشورمان با مقامات امارات سازنده و موثر بود.

وی افزود: تحقق توافقات کمیسیون مشترک عالی ایران و امارات، روابط ممتاز دو کشور را به روابطی راهبردی مبدل خواهد ساخت.

معاون وزیرامورخارجه خاطرنشان کرد: ما این نقشه راه و الگو را در مورد همه همسایگان با جدیت دنبال می کنیم.

وی همچنین همکاری های دسته جمعی همه جانبه در منطقه خلیج فارس را امری ضروری دانست و گفت: تهران از این همکاری ها استقبال می کند.

امیرعبداللهیان با بیان این که امنیت، مقوله ای جدایی ناپذیراست اظهارداشت: همه از امنیت و مقابله با پدیده شوم افراط گرایی، فرقه گرایی و تروریسم که امروز منطقه و جهان را تهدید می کند سود خواهیم برد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه تصریح کرد: کشورهای منطقه تنها از طریق گسترش همه جانبه همکاری ها و تبادلات گسترده مردمی می توانند آینده ای باثبات و در مسیر توسعه و امنیت پایدار را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در این مسیر جمهوری اسلامی ایران شریکی ثابت قدم و قابل اعتماد برای همه همسایگان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات عصر سه شنبه گذشته (26 فروردین ماه) با حضور وزرای خارجه دو کشور، معاونان وزیر امورخارجه ایران و امارات و نمایندگانی از بخش های دولتی و خصوصی دو کشور تشکیل شد.

در این کمیسیون مشترک توافق شد که کمیته ای سیاسی به ریاست معاونان سیاسی وزارت خارجه دو کشور هر 6 ماه یک بار در تهران و ابوظبی برگزار شود.

«محمد جواد ظریف» و «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» در پایان این کمیسیون اسناد 8 توافقنامه را امضا کردند.

سیام(4)**9173**9132
کد N229601

وبگردی