آفتاب

دیدار وزیر توسعه و امور زیربنایی ترکیه با ظریف

دیدار وزیر توسعه و امور زیربنایی ترکیه با ظریف

وزیر توسعه و امور زیربنایی ترکیه که برای شرکت در بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به تهران سفر کرده است با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جودت ییلماز وزیر توسعه و امور زیربنایی ترکیه که برای شرکت در بیست و چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به تهران سفر کرده است ، عصر امروز چهارشنبه با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
       
 ظریف در این دیدار با ابراز رضایت و خرسندی از روند خوب روابط بین دو کشور ، بر اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بعنوان دو کشور همسایه و مسلمان تاکید کرد و سفرهای منظم مقامات عالیرتبه ایرانی و ترک به تهران و آنکارا را نشانگر عزم و اراده جدی ایشان برای تعمیق روابط و همکاریها در راستای منافع و مصالح مشترک دانست.

وزیر امور خارجه همچنین ظرفیتهای دو کشور برای توسعه روابط را متعدد و متنوع عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود با پیگیری و اجرایی شدن همه توافقات فیمابین روند توسعه روابط به خصوص در عرصه های اقتصادی بیش از پیش هموار شد.

 ظریف توسعه روابط تهران و آنکارا را به نفع دو کشور و منطقه دانست و بر اهمیت رایزنی و مشورت بین مسئولین دو کشور برای کمک به حل و فصل مسائل منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین همکاری های دو کشور در قالب سازمان های منطقه ای همانند اکو ، کومسک و گروه دی هشت را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان نمود جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاریهای چندجانبه در قالب این سازمانها از هیچ تلاش و کمکی دریغ نمی ورزد.

وزیر توسعه  و امور زیربنایی ترکیه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از مذاکره سه روزه خود در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور ، از گفتگوهای سازنده و جلسات کمیسیون مشترک ابراز رضایت کرد .

وی با اشاره به عزم و اراده مقامات عالیرتبه دو کشور ابراز امیدواری کرد با تسهیل روند اجرایی شدن توافقات فیمابین شاهد توسعه و تسریع در روند توسعه و گسترش همه جانبه روابط تهران و آنکارا به خصوص در عرصه های اقتصادی و بازرگانی باشیم.

طرفین  در این دیدار ابراز امیدواری کردند که با حصول توافقات بسیار خوب طرفین در خلال کمیسیون مشترک ، زمینه سفر هرچه موفق تر جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به ترکیه فراهم گردد. 

کد N229459

وبگردی