آفتاب

آمریکا: اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار ندارد

آمریکا: اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار ندارد

آمریکا اعلام کرد، با وجود اقدامات روسیه گمان نمی‌کند اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: من نمی‌گویم که اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار دارد من معتقدم که این کشور بی‌ثبات شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مکالمه‌ای تلفنی به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار دارد چرا که دولت کی‌یف عملیات‌ نظامی را برای تحریک شبه نظامیان حامی روسیه که ساختمان‌های دولت در شرق اوکراین را تصرف کرده‌اند، به راه انداخته است.

ماری هاف افزود: هرگونه بی‌ثباتی که در حال حاضر در داخل اوکراین در حال وقوع است، مستقیما در اثر اقدامات روسیه در این کشور به وجود می‌آید. کاملا مسخره و مضحک است که روسیه درباره ثبات اوکراین صحبت می‌کند آن هم موقعی که مسکو در تلاش است تا بی‌ثباتی را به طور گسترده در بخش‌های این کشور به وجود آورد.

روسیه در مورد استفاده از زور برای احیای نظم در شرق اوکراین به کی‌یف هشدار داده و می‌گوید این اقدام به همکاری‌های آتی پایان داده و نشست چهارجانبه‌ای را که برای امروز (پنجشنبه) در ژنو میان اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین برنامه‌ریزی شده، خدشه‌دار می‌کند.

دولت کی‌یف به مبارزات خود با نیروهای اوکراینی که گزارش شده به شبه نظامیان حامیان روسیه گرویده‌اند، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N229443

وبگردی