آفتاب

طالبان پاکستان به آتش‌بس با دولت پایان داد

طالبان پاکستان به آتش‌بس با دولت پایان داد

طالبان پاکستان شش روز پس از پایان رسمی توقف چند هفته‌ای در اقدامات خصمانه و خشونت آمیز اعلام کرد، آتش بس با دولت پاکستان را تمدید نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی‌.ان.ان، "تحریک طالبان پاکستان" در بیانیه‌ای منتشر شده در رسانه‌های خبری دولت پاکستان را به بی مسئولیتی نسبت به این آتش بس که به عنوان یک توقف یک ماهه در اقدامات خشونت آمیز از اول مارس آغاز و تا 10 آوریل سال جاری میلادی پایان یافت، متهم کرد.

عامر خالد خورسانی، یکی از رهبران تحریک طالبان پاکستان گفت: دولت درباره صلح جدی نیست و تنها راه اجرای شریعت و قوانین اسلامی جهاد است.

این گروه در ماه جاری میلادی خواسته‌های جدی از جمله آزادی بازداشت شدگان غیرنظامی را خواستار شده بود.

سخنگوی وزارت کشور پاکستان اعلام کرد: دولت این کشور هنوز در رابطه با این بیانیه واکنشی نشان نداده است.

تحریک طالبان پاکستان اقدامات شبه نظامی‌گری علیه دولت پاکستان به راه انداخته، برای تحقق نوع افراطی شریعت در سراسر پاکستان مبارزه کرده و قانون اساسی این کشور را رد می‌کند.

پاکستان یک ابتکار عمل صلح آمیز اعلام کرد و به یک آتش بس دست یافت تا راه را برای مذاکرات هموار سازد اما پس از حملات طالبان این مذاکرات در مارس سال جاری میلادی بی‌نتیجه ماند.

شوکت الله خان، استاندار خیبر پختون خوا اعلام کرد، پیشتر دست کم 19 تن از بازداشت شدگان غیرنظامی طالبان به عنوان حسن نیستی از سوی دولت پاکستان آزاد شدند تا مذاکرات صلح را تقویت کنند.

انتهای پیام

کد N229383

وبگردی