آفتاب
عصو کمیسیون امنیت ملی /

غنی سازی را باید بر اساس چارچوب ان پی تی ادامه داد

غنی سازی را باید بر اساس چارچوب ان پی تی ادامه داد

زنجان - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران باید غنی سازی را بر اساس چارچوب ان پی تی ادامه داد.

ˈ محمد اسماعیلی ˈ پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس قوانین ان پی تی فعالیت های هسته ای با اهداف صلح آمیز می تواند تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به تکرار صلح آمیز بودن فناوری هسته ای را اعلام و همواره در چارچوب قوانین ان پی تی حرکت کرده است.

اسماعیلی اظهار کرد: بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته ای حق مسلم ایران است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که ایران به فعالیت هسته ای نیاز نداشته باشد، به حتم خود اقدام به تعطیل و یا تعلیق این بخش خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری حق تعیین تکلیف برای جمهوری اسلامی ندارد و دیگر دولت ها نباید عقب نشینی و یا تعطیلی فعالیت های هسته ای را به ایران دیکته کنند.

اسماعیلی ادامه داد: مسوولان بین المللی فقط باید بر فعالیت های هسته ای ایران نظارت کنند و هیچ مسوولیتی در تاکید بر تعطیلی این تاسیسات ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب در این زمینه رهنمودهای کافی و لازم را به تیم مذاکره کننده ایران داده است.

وی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده همواره باید خط قرمز ها را رعایت کنند و به خاطر داشته باشند رهبر معظم انقلاب به کلیات مذاکره مجوز داده اند.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به آنکه تمام فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز بوده باید غنی سازی ادامه داشته باشد و نمی توان برای آن محدودیتی قائل شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران قوانین ان پی تی را امضا کرده و بر اساس آن از حق ادامه فعالیت های صلح آمیز و غنی سازی مورد نیاز برخوردار است.

7319/596/ 1495
کد N229345

وبگردی