آفتاب

جنب و جوش در هند برای برگزاری ˈجشن زهرا ˈ

جنب و جوش در هند برای برگزاری ˈجشن زهرا ˈ

دهلی نو - ایرنا - عاشقان اهل بیت (ع ) در هندوستان این روزها سرگرم آماده کردن برنامه های گوناگون از جمله همایش و سخنرانی به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر هستند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت این ایام خجسته و گرامیداشت مقام زن و مادر همایشی با عنوان ˈ اسلام و هویت زن درجهان معاصرˈ در شهر بمبئی مرکز ایالت ماهارشترا در جنوب غرب هند برگزار می شود.

ˈمهدی حسن خانیˈ مسوول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر بمبئی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و نهادهای هندی در روز شنبه آینده در باشگاه خبرنگاران شهر بمبئی برگزار می شود.

وی افزود: قرار است بانوان صاحب نظر هندی به همراه برخی شخصیت های فرهنگی میهمان از ایران درباره جایگاه و هویت زن در اسلام و جهان معاصر در این همایش سخنرانی کنند.

مسوول خانه فرهنگ ایران هدف از برگزاری این همایش علمی را ارائه تعالیم قرآنی و اهل بیت (ع) در تبیین الگوی زن از دیدگاه اسلام و معرفی ویژگی ها و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه سلام ا... علیها در محیط خانه و اجتماع عنوان کرد.

حسن خانی افزود: شخصیت حضرت صدیقه طاهره (س) همواره می تواند به عنوان الگوی کامل شخصیت زن در تمامی اعصار و حتی در میان پیروان سایر ادیان مطرح باشد.

وی همچنین از برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت مقام و منزلت زن با حمایت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مسجد جامع بمبئی که به مسجد ایرانیان نیز معروف است، خبر داد.

مسوول خانه فرهنگ ایران در بمبئی گفت: دراین مراسم جشن که روز یکشنبه سی و یکم فروردین ماه جاری با شرکت بانوان مسلمان هندی و ایرانی برگزار خواهد شد، برنامه های متنوع شعرخوانی، اجرای مسابقه و سخنرانی به اجرا درخواهد آمد.

همچنین خانه فرهنگ ایران در دهلی نو نیز این روزها شاهد جنب وجوش برای برگزار مراسم سالروز ولادت دخت نبی اکرم (ص) حضرت فاطمه (س) است.

حجت الاسلام و المسلمین ˈعالمیˈ معاون رایزنی فرهنگی کشورمان اعلام کرد به این مناسبت جشن باشکوهی با حضور خانواده های ایرانی و با برنامه های متنوع در محل خانه فرهنگ ایران در روز دوشنبه هفته آینده مصادف با 20 جمادی الثانی به تقویم هند برگزار می شود.

همچنین خانه فرهنگ ایران در دهلی نو به این مناسبت مسابقه کتابخوانی از طریق فضای مجازی برگزار کرده که داوطلبان ضمن مطالعه دو کتاب نماز و عبادت حضرت فاطمه زهرا (س) و خطبه فدکیه به 10سوال ارائه شده پاسخ می دهند به پاسخ های برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

همچنین در اعلامیه هایی که درمراکز مذهبی دهلی نو با عنوان ˈ جشن زهراˈ و ˈ عالمی یوم مادرˈ نصب گردیده از عاشقان اهل بیت (ع ) دعوت شده در مراسمی که به مناسبت سالروز ولادت باسعادت بانوی دو عالم در حسینه ها و مساجد با حضور اقشار مختلف برگزار می شود، شرکت کنند.

هندوستان حدود 200 میلیون مسلمان و 40 میلیون شیعه دارد که در مناسبت های مذهبی برنامه ریزی های گسترده ای انجام می دهند و مردم نیز حضور فعال دارند.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N229308

وبگردی