آفتاب

روسیه، آمریکا را به دورویی در مساله اوکراین متهم کرد

روسیه، آمریکا را به دورویی در مساله اوکراین متهم کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای آمریکا را به ریاکاری و دورویی در مساله اوکراین متهم کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه گفته شده است: ارزیابی آمریکا از حوادث مناطق جنوب و شرق اوکراین، ریاکاری بارز است.

در بیانیه آمده است: وزارت خارجه آمریکا ادعاهای دروغینی که از طرف مقام های اوکراینی مطرح می شود را برای متهم کردن روسیه به تحریک ناآرامی ها در مناطق جنوب و شرق اوکراین استفاده می کند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود به عنوان مثال به بیانیه های روزهای اخیر وزارت خارجه آمریکا مبنی بر شرکت واحدهای ویژه نظامی روسیه در اشغال ساختمان های حکومتی و هدایت اعتراضات در مناطق جنوب و شرق اوکراین اشاره کرده است.

در بیانیه گفته شده است: آمریکا از جمله برای اثبات ادعای خود مبنی بر شرکت نیروهای روسی در حوادث اوکراین، به استفاده معترضان از سلاح کلاشینکوف و لباس های فرم آنها اشاره کرده است.

وزارت خارجه روسیه از نادیده گرفتن این واقعیت از سوی آمریکا که کلاشینکوف سلاح سازمانی ارتش اوکراین و سازمان های امنیتی این کشور است ابراز حیرت کرده است.

در پایان بیانیه از ادعاهای واشنگتن مبنی بر پایبندی حکومت اوکراین به حقوق بشر به شدت انتقاد و گفته شده است: واقعیت های اوکراین ازجمله دامن زدن به روس ستیزی و نژادپرستی جناح هایی از حکومت اوکراین به عنوان مثال حزب افراط گرای آزادی و رهبر آن اولگ تیاگینبوک که نمایندگان آن چند مقام وزارتی در دولت این کشور و مقام دادستان کل اوکراین را تصدی کرده اند حاکی از نقض عمده حقوق بشر در اوکراین است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تحسین اقدامات خودسرانه و غیرقانونی مقامهای اوکراینی و اعترضات ساکنان مناطق دونتسک و خارکف و لوگانسک و شهرهای دیگر مناطق شرق اوکراین را نفوذ عوامل خارجی خواندن نه فقط سیاست معیارهای دوگانه بلکه ریاکاری آشکار است.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1552
کد N229281

وبگردی