آفتاب
/سفر روحانی به سیستان و بلوچستان/

رئیس‌جمهور: باید از ارتباط دریایی بلوچستان برای شکوفایی اقتصادی استفاده شود

رئیس‌جمهور: باید از ارتباط دریایی بلوچستان برای شکوفایی اقتصادی استفاده شود

رییس جمهوری کشورمان در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همه مسئولین اجرایی باید خود را خدمتگزار مردم دانسته و احساس کنیم که کشور تعلق به مردم دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان این که کشور متعلق به مردم بوده و خادمان مردم در دولت تنها وظیفه خدمتگزاری را به عهده دارند، از مهمان نوازی صمیمانه و گرم مردم استان سیستان و بلوچستان از کاروان تدبیر و امیدر تشکر و قدردانی کرد.

دکتر روحانی با اشاره به سفر وزرا و معاونین رییس جمهوری به شهرها و مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان گفت: تلاش بر این بوده تا دولت نسبت به همه مردم استان اظهار ادب و ارادت کرده و امیدواریم به این وظیفه و خدمت دینی و قانونی خود عمل کرده باشیم.

دکتر روحانی با اشاره به نکاتی که از سوی استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان شد، گفت: همه این نکات دلسوزانه و در جهت رفع مشکلات استان بوده است، اما نمایندگان مجلس به خوبی می دانند که دولت منابع محدودی را برای اجرای خدمات در اختیار دارد.

رییس جمهوری افزود: منابع کافی برای رفع همه مشکلات به معنای حل نشدن آنها و نداشتن امید به آینده نیست و ما باید با نگاهی بهتر به آینده بنگریم.

دکتر روحانی گفت: مشکلاتی که در استان های کشور مطرح می شود، تنها معطوف به آن استان نبوده و بسیاری از آنها مشکلات ملی به شمار می آیند که از جمله آنها کمبود آب، معضل بیکاری و مشکلات محیط زیست است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه باید در راستای حل مشکلات کشور تلاش کنیم و در این راه دولت و مجلس هر یک وظایفی را به عهده دارند که باید برای انجام آنها دست به دست یکدیگر بدهیم، گفت: برای حل مشکلات کشور، مردم باید به صحنه آمده و از همه توان خود استفاده کنند و دولت باید تنها شرایط را مهیا کند.

دکتر روحانی با اشاره به مشکلاتی که در عرصه بین المللی وجود دارد و نیز اقدامات خادمان مردم در عرصه گفتگوی بین المللی در راستای حل این مشکلات گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز یک کشور قدرتمند، آزاد و اسلامی در منطقه است که حساسیت ها بر روی آن زیاد بوده و باید به گونه ای رفتار کنیم تا مشکلات ما در عرصه بین المللی حل و فصل شود.

رییس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در ماه های گذشته در راستای دستیابی به توافق با ۱+۵ گفت: توافقی که به دست آمد در حقیقت کار بسیار سختی بود و من در آینده مسایل و مشکلات این مذاکرات را برای مردم بازگو می کنم تا برخی که بخاطر منافع حزبی و سیاسی از تلاش فرزندان ملت قدردانی نمی کنند، بدانند که چه کار سختی توسط مذاکره کنندگان صورت گرفته است.

دکتر روحانی عصبانیت دشمنان ملت ایران و کسانی که دل صافی با این ملت ندارند را نشانی از موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات در عرصه بین الملل دانست و گفت: در مسیر مذاکرات نهایی در طول این مدت اقدامات بسیار مهم و امیدبخشی تا به امروز صورت گرفته و امیدوارم که بتوانیم ظرف همین مدت به نتایجی دست پیدا کنیم که نه تنها به نفع ملت ایران بلکه به نفع منطقه و جهان خواهد بود.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای مذاکره و تعامل است، گفت: ما از ابتدا اعلام کردیم که به دنبال مذاکره هستیم و همواره به دنبال بازی برد – برد بوده ایم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور در استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: امروز جایگاه ایران در صحنه بین المللی تغییر کرده که البته این ثمره حضور ملت و تلاش نمایندگان آنان در عرصه بین المللی است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان یکی از استان های مرزی و استراتژیک کشور به شمار می رود، گفت: به همان اندازه که مرزبانی مرزهای کشور کار سختی است، اما مردم و مسئولان این استان می توانند از ارتباط دریایی و رابطه با همسایگان و سواحل بسیار مناسب این استان نهایت استفاده را در راستای توسعه و شکوفایی استان ببرند.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز نه تنها در ایران بلکه در بیشتر کشورهای جهان مشکلات امنیتی وجود دارد، تصریح کرد: ایجاد امنیت، توسعه، پیشرفت، تعالی، فرهنگ و اخلاق به عهده مردم بوده و دولت تنها می تواند تسهیل کننده امور باشد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه بنای دولت تدبیر و امید در سفر به استان ها و تصویب طرح هایی که باید اجرا شود این است که پیش از آن ده ها ساعت جلسه و بررسی لازم و مشورت با صاحبنظران و فرهیختگان صورت گرفته باشد، تا چند طرحی که قابلیت اجرا را دارند به تصویب برسند، گفت: طرح های دولت تنها به یک منطقه مختص نبوده بلکه در جهت آبادانی و توسعه همه مناطق استان است.

دکتر روحانی با اشاره به برنامه ها و طرح های دولت در راستای توسعه و شکوفایی استان سیستان و بلوچستان از جمله طرح توسعه جامع بندر شهید بهشتی چابهار، اتصال راه آهن این استان به شبکه ریلی این کشور و گاز رسانی به مناطق مختلف سیستان و بلوچستان گفت: باید مشکلات را حل و فصل کنیم و به امید خدا این کار با کمک مردم انجام خواهد شد.

رییس جمهوری با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ، همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: اولین تلاش ما در سال جدید خروج کشور از رکود مقابله با بیکاری، تحول در بخش بهداشت و درمان و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است که این کار نیازمند تلاش و همت همه مردم است.

دکتر روحانی با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از همه کسانی که در راستای توسعه کشور و اهداف بلندتر ثبت نام نکردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: همه باید برای شکوفایی کشور تلاش کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه طرح های استان سیستان و بلوچستان که به تصویب دولت رسیده در سال جاری و سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد، گفت: امیدوارم با تلاش همه ایرانی سرافرازتر و آبادتر پیش رو و ملتی با تعالی اخلاقی و مرفه داشته باشیم و در سایه وحدت، یکپارچگی، تلاش و جهاد به موفقیت دست یابیم.

پیش از سخنان رییس جمهور، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه اهل تسنن زاهدان و برخی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به بیان دغدغه ها و مشکلات سیستان و بلوچستان پرداختند.

انتهای پیام

کد N229231

وبگردی