آفتاب
در ادامه سفر کاروان تدبیر و امید به استان سیستان و بلوچستان ؛

رییس جمهوری از طرح توسعه جامع بندر شهید بهشتی چابهار دیدن کرد

رییس جمهوری از طرح توسعه جامع بندر شهید بهشتی چابهار دیدن کرد

تهران- ایرنا- رییس جمهوری عصر امروز (چهارشنبه) با حضور در بندر شهید بهشتی چابهار، از طرح توسعه جامع این بندر دیدن کرد و با توضیحات مدیرکل بنادر در جریان جزییات و روند اجرای این طرح قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این بازدید از تأسیسات و تجهیزات این بندر و اقدامات صورت گرفته برای تکمیل طرح جامع توسعه بندر شهید بهشتی دیدن کرد.

توسعه امنیت ملی و منطقه ای، توسعه فرهنگ کار و اشتغال مولد، توسعه تجارت آزاد و تحکیم روابط خارجی، توسعه اقتصاد پویا و ریشه کنی مشاغل کاذب و توسعه عدالت اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت از جمله اهداف طرح توسعه جامع بندر شهید بهشتی چابهار است.

مکان یابی و ایجاد زیستگاه جدید مرجانی با جا به جایی 32 هزار کلونی مرجانی ، بیش از 5 میلیون متر مکعب لایروبی زیر اسکله های کانتینری، عمومی و ثبت رکورد 35 هزار متر مکعب لایروبی در روز و توسعه ناوگان استراتژیک لایروبی کشور از جمله اقدامات انجام شده در فاز یکم طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است.

ظرفیت فاز یکم طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان دروازه توسعه محور شرق کشور پس از اجرای 2 پست اسکله کانتینری و 3 پست اسکله چند منظوره ، ظرفیت این بندر را به 6 میلیون تن در سال خواهد رساند.

انجام عملیات لایروبی به میزان 5 میلیون و 200 هزار مترمکعب، استحصال اراضی حوضچه بندر به میزان 40 هکتار، ساخت اسکله به طول 800 متر، حدود 4150 متر دایک حفاظت ساحل، انجام عملیات بهسازی خاک به میزان 1119 هکتار، تطویل موج شکن موجود بندر به طول1470 متر، احداث ترمینال کانتینری با دو پست پهلوگیر به طول 600 متر و احداث ترمینال چندمنظوره با سه پست پهلوگیر به طول 600 متر از جمله بخش های مهم عملیات اجرایی طرح توسعه جامع بندر شهید بهشتی است.

بندر شهید بهشتی چابهار در مساحت 254 هکتار احداث شده است.

سیام**9012 **1449
کد N229053

وبگردی