آفتاب

پایگاه خبری ترکیه : آمریکا به بارزانی هشدار داد

پایگاه خبری ترکیه : آمریکا به بارزانی هشدار داد

آنکارا- ایرنا - پایگاه خبری ˈدوغانˈ ترکیه نوشت:واشنگتن در واکنش به سخنان ˈ مسعود بارزانیˈ رییس منطقه کردستان عراق مبنی بر اینکه تحولات جاری، این منطقه را به سوی استقلال پیش می برد ، اعلام کرد که نظر آمریکا در مورد لزوم حفظ یکپارچگی عراق تغییر نکرده است.

ˈ دوغانˈ می نویسد: مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان عراق چهار روز پیش با اشاره به تشدید اختلافات میان اربیل و بغداد گفته بود، تحولات جاری ، این را به سوی استقلال پیش می برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این اظهارات مسعود بارزانی گفت: نظر آمریکا درباره حمایت از کشور یکپارچه، متحد و دمکراتیک عراق تغییری نکرده است.

وی گفت : ما از یکپارچگی عراق حمایت می کنیم و از همه جریانهای عراقی هم می خواهیم در همین راستا گام بردارند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مخالفت این کشور با همکاری های نفتی میان منطقه کردستان و ترکیه با دور زدن دولت بغداد گفت: نظر آمریکا تغییری نکرده است.

مسعود بارزانی مدعی شده بود که در مورد مساله صدور نفت منطقه کردستان عراق به ترکیه ، دولت بغداد مشکلاتی ایجاد کرده و این منطقه را از حق طبیعی خود محروم کرده است.

مسعود بارزانی با اشاره به سخنان حسین شهرستانی معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی که گفته بود منطقه کردستان عراق نفت عراق را سرقت می کند ، گفت: این اظهارات بی مورد است.

خاورم **2010**230**5981
کد N229006

وبگردی