آفتاب

حل مشکل ترافیک محدوده بازار با تونل امیر کبیر/ تونل امیر کبیر هفته آینده به بهره برداری می رسد

حل مشکل ترافیک محدوده بازار با تونل امیر کبیر/ تونل امیر کبیر هفته آینده به بهره برداری می رسد

دو تن از اعضای شورا اسلامی شهر تهران در بازدید خود از تونل امیر کبیر ضمن ابراز رضایت از نحوه ساخت این سازه عنوان کردند که امیدواریم با اجرای این پروژه ها مشکل ترافیک مرکزی شهربه خصوص محدوده مرتفع شود.

به گزارش خبرگزاري مهر ، اقبال شاکری رییس کمیته عمران و عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل و نیز ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل از تونل امیر کبیر حد فاصل سه راه امین حضور تا بزرگراه امام علی بازدید به عمل آوردند. در این بازدید مازیار حسینی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز آنان را همراهی کرد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مرکز شهر همواره به سبب تردد خودروها با بن بست های ترافیکی مواجه می شود که در نتیجه آن مشکلات بسیاری برای شهروندان به وجود می آید.

وی افزود: برای حل این مشکل باید مسیر هایی را مشخص کنیم که منتهی به بزرگراه ها شود تا بار ترافیکی منتقل شود. برای این منظور هم دو راهکار موجود است که یا از فضای سطحی شهر استفاده کنیم و یا از فضای زیر سطحی  که در بخش نخست به علت موانع بسیار در تملک اراضی این امر میسر نبود. بنابراین استفاده از فضای زیر سطحی بهترین گزینه بود.

ابوالفضل قناعتی تصریح کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که در یکی از محدوده های پر تردد و پر ازدحام نظیر خیابان ری و امین حضور تونلی با هدف دسترسی به بزرگراه امام علی(ع) احداث شده است که بسیاری از اهداف تخلیه بار ترافیکی از این محدوده را محقق خواهد ساخت.

عضو شورای شهر ابراز کرد: تونل امیر کبیر از جمله سازه های ایمن اجرا شده توسط شهرداری تهران است و حتی می توان گفت از منظر اجرای فنی از تونل توحید و نیایش هم جلوتر است. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که به زودی مشکلات ترافیکی محدوده مرکزی شهر حل شود و یاد آور شد: یکی از موضوعاتی که تمام اعضا متفق القول به دنبال تحقق آن هستند رفع ترافیک است که امیدواریم این امر در محدوده های مرکز با اجرای سازه های زیر سطحی نظیر مترو و تونل هر چه سریعتر محقق شود.

اقبال شاکری : دانش فنی تونل سازی در کشور به سطح مطلوبی رسیده است

رییس کمیته عمران شورای شهر نیز از احداث تونل امیر کبیر ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه تجربه ساخت تونل نیایش باعث شد تا در دانش تونل سازی در سطح مطلوبی قرار گیریم و امروز شاهد احداث چهارمین تونل شهری تهران هستیم که امیدواریم این دانش موجبات کاهش هزینه های ساخت تونل در شهر تهران در پروژه های آینده را فراهم آورد.

شاکری افزود: یکی از موضوعاتی که در مرکز شهر باید به آن توجه شود ایجاد جریان روان ترافیک از مراکز تجاری به سمت بزرگراه های اطراف است که خوشبختانه ساخت تونل امیر کبیر این مهم را فراهم خواهد آورد. 

این عضو شورا تصریح کرد: یکی از مواردی که همواره موجبات نارضایتی مردم را در اجرای پروژه های شهری به دنبال داشت عدم اجرای آن بر طبق زمان بندی تعیین شده بود که حتی موجبات نارضایتی مردم در هنگام بهره برداری از آن را به دنبال داشت. چرا که مشکلات بسیاری  در زمان اجرای پروژه برای شهروندان به وجود می آید. از نکات با اهمیت این تونل اجرای آن بر طبق برنامه زمان بندی  است که مطمئنا رضایت مردم را هم به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این تونل محدوده ی مرکزی شهر نظیر خیابان ری ، امیر کبیر ، امین حضور ، سرچشمه و میدان امام و نیز محدوده های اطراف نفسی به راحتی بکشد چرا که این محدوده ها همواره از مناطق اطراف خود بار ترافیکی جذب می کردند و با اجرای این تونل تخلیه بار ترافیکی اتفاق می افتد.

مازیار حسینی : تونل امیر کبیر هفته آینده به بهره برداری می رسد

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در این بازدید با بیان اینکه این سازه در هفته آینده به بهره برداری می رسد گفت: تونل امیر کبیر تونلی در منطقه 12 و 14 است که ماموریت آن تخلیه بار  ترافیک بازار از سه راه امین حضور به سمت بزرگراه  امام علی(ع)است.

وی با توجه به مشخصات این تونل افزود: این تونل در بخش عرضی یک تونل دو قلو است که در شاخه شمالی وظیفه اتصال خیابان ری به بزرگراه امام علی (ع)و  در شاخه جنوبی وظیفه اتصال خیابان ری به خیابان کرمان را دارد که در طرح توسعه اینده پیش بینی شده است.  تونل امیر کبیر دارای طولی به درازای 2.7 کیلومتر است که از منظر تجهیزات و اجرا در سطح تونل نیایش بلکه هم بالا تر ساخته شده است.

وی ادامه داد: تمام تجهیزات ایمنی آتش و کنترل آلودگی در این تونل تعبیه شده و مرکز کنترل تونل به صورت شبانه روزی فعال است.

 

حسینی تصریح کرد: در این تونل 9 خروجی اضطراری در نظر گرفته شده که  خروجی به تونل جنوبی و در شاخه اصلی سه خروجی به سطح خیابان تعبیه شده است. 28 جت فن نیز در این تونل به کار گرفته خواهد شد.

 

کد N228970

وبگردی