آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

اشرف غنی: رابطه با پاکستان راه حل برقراری امنیت در منطقه است/ حمله بالگردهای ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان

اشرف غنی: رابطه با پاکستان راه حل برقراری امنیت در منطقه است/ حمله بالگردهای ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان

تاکید اشرف غنی بر گسترش روابط با پاکستان، سوء قصد به جان نماینده افغان و حمله بالگردهای ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان در وزیرستان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس، اشرف غنی یکی از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ضمن حمایت از گسترش روابط با پاکستان بهترین راه حل برای برقراری امنیت در منطقه را همین موضوع دانست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان وعده از بین رفتن بی اعتمادی میان کابل و اسلام آباد و همچنین فراهم آوردن مقدمات همکاری هسته‌ ای را در صورت پیروزی در انتخابات داد.

خبر دیگر اینکه مریم کوفی عضو پارلمان افغانستان شب گذشته هنگام پیاده شدن از خودروی شخصی خود از یک سوء قصد جان سالم به در برد و محافظ وی زخمی شد.

این عضو پارلمان افغانستان در حال حاضر در یکی از بیمارستان ‎های شهر کابل به سر برده و هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

وزارت کشور افغانستان همچنین با اشاره به زخمی شدن مریم کوفی نماینده مردم تخار در مجلس نمایندگان افغانستان در پی مشاجره با یک مامور امنیتی اعلام کرد که وضعیت وی رضایت بخش است.

سخنگوی والی بدخشان افغانستان نیز از کشته شدن قاری محفوظ فرماده ارشد گروه طالبان در شهرستان بهارک این ولایت خبر داد.

خبر دیگر اینکه رسانه های پاکستانی از حمله بالگردهای ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان در وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور در واکنش به بمبگذاری روز گذشته شبه نظامیان علیه نیروهای امنیتی در این منطقه خبر دادند.

روز گذشته یکی از نیروهای ارتش پاکستان در جریان انفجار بمب در بخش غلام خان منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی زخمی شد که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده نگرفته است.

کد N228922

وبگردی