آفتاب

رایزنی اردوغان با نمایندگان حزب حاکم ترکیه تحت تدابیر شدید امنیتی

رایزنی اردوغان با نمایندگان حزب حاکم ترکیه تحت تدابیر شدید امنیتی

آنکارا- ایرنا- نخستین دور از رایزنی های ˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه به منظور نامزدیش در انتخابات آتی ریاست جمهوری با نمایندگان حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ با تشدید تدابیر امنیتی در محل این حزب در آنکارا آغاز شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،در نخستین دور از این نشست و رایزنی اردوغان با نمایندگان حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ وزیران کابینه و نیز رهبران این حزب حضور دارند.

براساس گزارش های دریافتی، این دیدار تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود و علاوه بر نمایندگان ، وزیران شرکت کننده نیز ملزم به حضور در سالن نشست بدون تلفن های همراه خود هستند.

استقرار دستگاه های امنیتی صوتی در ساختمان مرکزی حزب ˈعدالت و توسعهˈ مکالمات تلفنی و نیز ارتباطات اینترنتی از این مرکز را با دشواری ممکن کرده است.

ˈحسین چلیکˈ معاون اردوغان و سخنگوی حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈگفت: در نشست هایی این چنینی ، دیدگاه های نمایندگان در مورد ریاست جمهوری و نیز تغییر آیین نامه حزب عدالت و توسعه در مورد اینکه هر فرد تنها سه دور متوالی می تواند به نمایندگی مجلس انتخاب شود ، تصمیماتی اتحاذ خواهد شد.

دیدگاه های نمایندگان حزب حاکم ترکیه در تصمیم نهایی اردوغان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم خواهد بود.

روزنامه ˈرادیکالˈ چاپ ترکیه روز سه شنبه از کنار کشیدن ˈ عبدالله گل ˈ رییس جمهوری ترکیه به نفع ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر این کشور برای شرکت در انتخابات آتی رییس جمهوری خبر داد که این خبر توسط نهاد ریاست جمهوری ترکیه تکذیب شد.

انتخابات حساس ریاست جمهوری ترکیه که در واقع اولین انتخاب مستقیم رییس جمهوری این کشور خواهد بود ، روز 10 اوت ( 19 مرداد) سال جاری برگزار می شود.

رییس جمهوری ترکیه پیشتر توسط نمایندگان مجلس این کشور برگزیده می شد.

ˈشورای عالی انتخابات ترکیهˈ تنها مرجع قانونی در موضوع انتخابات این کشور ، امروز با انتشار مصوبه ای در روزنامه رسمی، برگزاری انتخابات مستقیم ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد .

مردم ترکیه روز 19 مرداد سال جاری برای نخستین بار در تاریخ نظام پارلمانی این کشور به پای صندوقهای رای خواهند رفت تا رییس جمهوری جدید را برای یک دوره پنج ساله انتخاب کنند.

خاورم ** 2012 ** 230**1856
کد N228856

وبگردی