آفتاب
سرهنگ میرتقی:

برقراری امنیت با اقتدار از افتخارات ارتش است

برقراری امنیت با اقتدار از افتخارات ارتش است

فرمانده تیپ مستقل ۲۳۰ پیاده سرلشکر شهید اسدالله متاجی برقراری امنیت با اقتدار را از افتخارات ارتش خواند و گفت: بعد از جنگ تحمیلی ارتش نسبت به بازسازی تجهیزات نظامی خود اقدام کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ سید حسین میرتقی، در نشستی به مناسبت روز ارتش در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره خدمات زیادی را ارائه کرده است، گفت: ضد انقلاب و استکبار در سال های دور در شهرهای کردستان، شروع به شرارت و ایجاد ناامنی کرد که ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار امنیت را برقرار کرد.

وی افزود: در 31 شهریور سال 1359 در سه منطقه به نظام جمهوری اسلامی ایران حمله شد که ارتش بیش از یکصد و 40 هواپیما به مناطق اعزام و کشور عراق را محاصره کرد و درس فراموش نشدنی به دشمن داد.

میرتقی با بیان این‌که 8 سال دفاع مقدس از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: شرکت در عملیات بیت المقدس از دیگر افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است که بیش از 19 هزار کشته و همین تعداد اسیر گرفته شدند که باعث آزادسازی شهر خرمشهر شد.

وی ادامه داد: بعد از 8 سال دفاع مقدس نیز ارتش در پاکسازی مناطق مین گذاری شده نقش به سزایی داشت.

فرمانده تیپ مستقل 230 پیاده سرلشکر شهید اسدالله متاجی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در 8 سال دفاع مقدس، 49 هزار شهید، بیش از 200 هزار جانباز و 25 هزار آزاده را تقدیم نظام کرده است.

وی اظهارداشت: بعد از جنگ تحمیلی نیز ارتش در بحث آموزش، آموزش های خود را به روز و نسبت به بازسازی تجهیزات نظامی خود اقدام کرد و توانسته خود را به سلاح های روز مجهز کند.

میرتقی افزود: در حال حاضر ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدرت در حال انجام وظیفه است و تیپ 230 در استان های گلستان و مازندران مستقر شد و پادگان های گنبد، نوده، گرگان و ساری را تحت پوشش قرار می دهد.

وی یادآورشد: بزرگترین اقدام تیپ 230 در سال گذشته، شرکت در رزمایش بزرگ قمر بنی هاشم (ع) بوده است.

گفتنی است، فرماندهی تیپ مستقل 230 پیاده سرلشکر شهید اسدالله متاجی در شهر نوده شهرستان آزادشهر مستقر است

انتهای پیامانتهای پیام

کد N228606

وبگردی