آفتاب
محمدی در نطق میان دستور:

عدم تأثیر تحریم‌ها 1+5 را به پای میز مذاکره کشاند

عدم تأثیر تحریم‌ها 1+5 را به پای میز مذاکره کشاند

امروز رسالت همه آزاد‌اندیشان، خردورزان و صاحبان قلم این است که بگویند و بنویسند تا مشخص شود چه کسانی به دنبال رشد و اعتلای توان انسانیت اند و چه کسانی به قتل و خونریزی و غارت بشر کمر بسته اند.

عضو کمیسیون اصل نود با تأکید بر اینکه عدم تأثیر تحریم‌ها بود که ۱+۵ را به پای میز مذاکره کشاند گفت: در اوج همین تحریم‌ها بود که به فن آوری صلح آمیز انرژی هسته‌ای دست یافتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود محمدی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی،  با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) به چرایی ادله حضور در مذاکرات ژنو پرداخت و گفت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها مدام یکی از دلایل حضور ما در پای میز مذاکرات را اثرگذاری تحریم‌ها می‌دانند در حالی که همه استراتژیست‌ها و آگاهان سیاسی می‌دانند که فشار تحریم‌ها ما را به مذاکره نکشانده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس افزود: عدم تأثیر تحریم‌ها بود که ۱+۵ را به پای میز مذاکره کشاند چرا که آن‌ها فهمیدند که در اوج همین تحریم‌ها بود که تعداد سانتریفیوژ‌ها افزایش یافت و به فن آوری صلح آمیز انرژی هسته‌ای دست یافتیم و در اوج همین تحریم‌های فلج کننده به زعم آن‌ها ماهواره و موجود زنده به فضا فرستادیم و در اوج همین تحریم‌ها به قدرت علمی منطقه بدل شدیم و در بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی و فناوری‌های نوین، ICTو تولید انبوه موشک‌های دوربرد رادارگریز و ساخت زیر دریایی‌های مجهز و کم نظیر و صد‌ها دستاورد دیگر دست یافتیم.

وی افزود: غرب بداند که تنها اثر تحریم‌ها سرعت بخشیدن به حرکت توفنده جوانان و دانشمندان ماست. از این رو ضرورت دارد ۱+۵ و آمریکا تحت تأثیر رژیم صهیونیستی حیثیت مردم خود را بر باد ندهند، چرا که مردم آمریکا و غرب ننگ تبدیل شدن به عمال رژیم صهیونیستی را نخواهند پذیرفت.

عضو کمیسیون اصل نود  به ضرورت پایبندی به توافقات و تفاهمات تا پایان مذاکرات تأکید کرد و گفت: ما براساس آموزه‌های دینی به پیمان‌ها و توافقات تا پایان راه پایبند و استواریم اما بر مبنای دستورات شرع به پیمان شکنان و ناقضین توافقات پاسخ مناسب و مقتضی خواهیم داد.

محمدی با اشاره به حرفهای متشتت دولتمردان و سیاست ورزان آمریکا در این باره که تمام گزینه‌هایشان روی میز است و اظهاراتشان ناظر بر گزینه نظامی است، گفت: کسانی که وضع فعلی آمریکا و موقعیت نظام جمهوری اسلامی ایران آشنایی دارند می‌دانند که این یک دلداری دادن سیاسی به خود و بلوف تو خالی است و هرگز جامه عمل نخواهد پوشید چرا که این گزینه در جنگ تحمیلی آزمایش شد و نتیجه‌ای جز شکست مفتضحانه نداشت چه برسد به امروز که ایران اسلامی در اوج اقتدار است.

نماینده مرم قزوین، آبیک و البرز گفت: بر زبان آوردن گزینه نظام این حسن را دارد که تفاوت منطقه‌ها و نگرش‌ها را آشکار می‌سازد.

این عضو کمیسیون اصل نود  با تأکید بر اینکه دنیا گزینه‌های روی میز ما و غرب را ببینید و به قضاوت بنشینید، گفت: گزینه روی میز ما تعالیم روح بخش اسلام، قرآن و سنت نبوی و سیره علوی ما و استواری و پایداری ملت سرافراز ما و بصیرت و معرفت آن‌ها و تدابیر خیره کننده رهبری و شناخت عمیقشان از توطئه‌های تو در تو و پیچیده غربی‌ها و فتوای حرمت بمب اتم و سلاح‌های کشتار جمعی است.

محمدی با تأکید بر اینکه گزینه‌های روی میز ما تاریخ کهن و تمدن بزرگ، منطق قوی، محبت و صلح دوستی و نوع دوستی ماست، گفت: گزینه روی میز ما، صلح و امنیت و آرامش و جهان عاری از سلاح‌های اتمی و کشتار جمعی در سازمان ملل است.

نماینده مرم قزوین، آبیک و البرز افزود: گزینه‌های روی میز غرب تهدید انسان‌ها و دولت‌ها و سلطه جویی و منفعت طلبی و به خاک و خون کشیدن مردم افغانستان، عراق، لبنان و بحرین، میانمار  و فلسطین مظلوم است.

وی با بیان اینکه گزینه روی میز غرب تحریم‌های آن‌ها که در لوای ادعای بشر دوستانه وحقوق بشر غذا و دارو را تحریم می‌کنند، افزود: گزینه‌های روی میز غرب آتش بازی و جنگ افروزی و کشتار بی‌گناهان و گزینه نظامی است.

وی  افزود: امروز رسالت همه آزاد اندیشان، خردورزان و صاحبان قلم و دارندگان پایگاه‌های اجتماعی در همه دنیا این است که بگویند و بنویسند و تحلیل و ارزیابی کنند تا مشخص شود چه کسانی به دنبال رشد و اعتلای توان انسانیت‌اند و چه کسانی به قتل و خونریزی و غارت بشر کمر بسته‌اند.

محمدی گفت: بی‌تردید تاریخ و وجدان‌های بیدار بهترین قاضیان این معرکه خواهند بود.

نماینده مرم قزوین، آبیک و البرز به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت: کمبود آب مهم‌ترین مشکل حوزه انتخابیه‌اش است که در این باره از رئیس‌جمهور تقاضا دارم دستور کار یکی از جلسات شورای عالی آب را به بررسی کمبود آب قزوین اختصاص دهند چرا که سطح سفره‌های زیرزمینی آن ۱۸ متر تنزل یافته و شوره زار در دشت قزوین که توانایی ارتزاق ۳۰۰ میلیون نفر را دارد مداوما در حال پیشروی است و به تهدید جدی دشت تبدیل شده است.

وی افزود: استان قزوین علاوه بر آب کشاورزی از نظر آب شرب هم به شدت در مضیغه است.

عضو کمیسیون اصل نود در ادامه خواستار تکمیل مترو هشتگرد به قزوین و بهسازی آسفالت روستاهای قزوین و اجرای پروژه فاضلاب محمودآباد، شریف آباد، محمدیه، آبیک و چد شهر دیگر حوزه انتخابیه‌اش شد.

نماینده مرم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: علی رغم وجود استعداد شایستگی‌های فراوان بیشتر شهرهای ما با اینکه محق شهر شدن هستند و برخی بخش‌ها محق شهرستان شدن هسند، متأسفانه این ارتقا انجام نمی‌شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ادامه استقرار و احداث خط آهن قزوین، بوئین زهرا و قم می‌توان کریدور ریلی ما را تکمیل کند و با توجه به اینکه اتوبان قزوین به رشت که در برخی نقاط دچار تعطیلی گردیده احداث این خط آهن می‌تواند در ادرائه خدمات بهتر به مردم مفیدو مؤثر باشد.

 

کد N228321

وبگردی