آفتاب
نماینده دزفول در نطق میان دستور:

مدیریت بازار با واردات، خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

مدیریت بازار با واردات، خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

بیمارستان هایی که توسط افراد خیر دزفول ساخته شده عمر مفید خود را از دست داده اند و با حداقل ظرفیت فعالیت می کنند./ اقتصاد مقاومتی راهبرد بلند مدت پیشرفت ایران اسلامی است که تحرک و پویایی تمامی ظرفیت های داخلی اقتصاد را در پی خواهد داشت.

نماینده دزفول در مجلس با انتقاد از واردات بی‌موقع در زمان برداشت سالانه محصولات کشاورزی و باغی، گفت: این در حالی است که مدیریت یک شبه بازار با ابزار واردات خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس پاپی زاده در نطق میان ستور خود با تبریک روز زن به مادران و زنان ایرانی با اشاره به اینکه زنان ایرانی با داشتن الگوی طیبه و کامل، در پیشرفت و تعالی جامعه پرتلاش و موثر هستند، گفت: مسئولین باید مشکلات زنان را در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رفع و تدابیر لازم برای تأمین بیمه زنان خانه دار و بی سرپرست، توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی و ایجاد زمینه مناسب اشتغال و کسب و کار در شأن و منزلت بانوی ایرانی را ایجاد کنند.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دزفول سمبل مقاومت ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی است،افزود: شایسته است جهت بسط و توسعه فرهنگ مقاومت در سطح ملی، مسئولین ذی ربط در پاسداشت روز چهار خرداد و روز دزفول مقاوم، نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم از رئیس سازمان صدا و سیما درخواست کرد به پاس مقاومت مردم دزفول، رادیو دزفول، را به رادیو مقاومت و سیمای مقاومت ارتقاء دهد، افزود: با وجود همه آمار و ارقام ارائه شده و گزارشات امیدوار کننده مسئولین شهرستان دزفول و استان آنچه، از توسعه در جغرافیای دزفول مشاهده می شود، شایسته این مردم بزرگوار نیست.

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه همه انتظار دارند دزفول در سطح استان و کشور، از شهرستان‌های پیشرفته و مرفه باشد، تصریح کرد: آمار رسمی خلاف این انتظار را نشان داده و فاصله دزفول از متوسط توسعه استان و کشور نشان از کم کاری جدی مسئولین در توسعه و پیشرفت دزفول مقاوم دارد.

وی با بیان اینکه طبق آمار اداره کل راه و شهرسازی استان، شهرستان دزفول در شاخص مربوط به حوزه راه بین 23 شهرستان خوزستان از وضعیت خوبی برخوردار نیست، گفت: رتبه 21 در 23 شهرستان استان ظلم بزرگ به دزفول است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه از مظلومیت شهرستان دزفول همین بس که در مرکز شهر دزفول و بسیاری از مناطق تاریخی این شهر مانند محله کلانتریان، قلعه، صحرابدر و سیاهپوشان مردم از بسیاری از امکانات و خدمات شهری محروم‌اند و مناطق روستایی که جای خود دارد، ادامه داد: زیرساخت های بهداشتی و درمانی دزفول اندک و فرسوده است، بیمارستان هایی که توسط افراد خیر دزفول ساخته شده عمر مفید خود را از دست داده‌اند و با حداقل ظرفیت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته پیگیری جدی برای احداث بیمارستان تأمین اجتماعی صورت گرفت، تصریح کرد: حال پس از تخصیص زمین، از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهم جهت صدور مجوز تأسیس بیمارستان و تخصیص بودجه ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی دزفول اقدام نمایند.

پاپی‌زاده با بیان اینکه روستاهای دزفول محل تولید ثروت، اشتغال و قلب تپنده شهر هستند، افزود: چرا متوسط برخورداری روستاهای دزفول از امکاناتی مانند آب آشامیدنی، برق، جاده و بسیاری دیگر از امکانات کمتراز متوسط کشوری است.؟

وی با بیان این سوال که چرا دهستان ماهور برنجی با چندین روستا، در نزدیکی دومین رودخانه کشور از نبود آب آشامیدنی رنج می برد و مردم به ناچار، تن به مهاجرت می دهند اضافه کرد: در روستاهای بخش چغامیش، پس از چندین سال از پرداخت هزینه انشعاب برق، همچنان مردم دچار مشکل هستند.

نماینده دزفول در مجلس با یادآوری اینکه بخش چغامیش همچنان از نبود جاده مناسب رنج می برد،تصریح کرد: بسیاری از جوانان روستاها به دلیل نبود زمین مسکونی، روستاها را ترک و به شهر مهاجرت کرده‌اند.

پاپی زاده با بیان اینکه انتظار دارم بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی و اداره راه و شهرسازی استان جهت رفع مشکل زمین مسکونی و حریم طرح هادی روستاهای بهشتی، خیبر، المهدی، انجیرک، حسین کلولی، مهاجرین، طالقانی و شهر سیاه منصور اقدام نماید، گفت: از وزیر کشور می خواهم در روند ارتقاء روستاهای شهید منتظری، عدالت و اسلام آباد به شهر دستور تسریع صادر نمایند و جهت شروع روند ارتقاء روستاهای بهشتی، خیبر، انجیرک و سنجر به شهر اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی همه صاحبنظران، نخبگان و دلسوزان انقلاب بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی متفق القولند، افزود: اقتصاد مقاومتی راهبرد بلند مدت پیشرفت ایران اسلامی است که تحرک و پویایی تمامی ظرفیت های داخلی اقتصاد را در پی خواهد داشت.

نماینده دزفول در مجلس با بیان اینکه استان خوزستان و شهرستان دزفول به عنوان زرخیزترین استان کشور علاوه بر این که سرشار از منابع انرژی است، گفت: این منطقه بستر بسیار مناسبی برای لبیک به منویات مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بخصوص طرح های عظیم کشاورزی است.

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه دزفول سالانه صدها هزار تن محصول تولید نموده و در تأمین امنیت غذایی کشور نقش بسیار مهمی ایفاد می کند، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی مناسب، عدم بازار رسانی به موقع و وجود واسطه های متعدد، محصول کشاورزان با قیمت بسیار پایین به فروش می رسد و موجب زیان فراوان کشاورزان زحمت کش می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه واردات بی موقع در زمان برداشت، سالانه زیان فراوانی به کشاورزان زحمتکش تحمیل می کنند، افزود: این در حالی است که مدیریت یک شبه بازار با ابزار واردات خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با یادآوری اینکه در شهرستان دزفول بحمدالله در دو سال گذشته، پیگیری‌های صورت گرفته، منجر به توسعه زیرساخت بهداشت و درمان و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی، تأسیس مجهزترین مرکز جراحی قلب خوزستان و ایجاد گمرک در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی شده است، ادامه داد: بیکاری، شایسته جوانان دزفول قهرمان نیست، مسئولین در سطح ملی و استانی یاری نمایند تا معظل بیکاری با اجرای پروژه های بزرگ صنعتی رفع شود.

نماینده دزفول در مجلس ادامه داد: پروژه های عظیمی مانند احداث پتروشیمی دزفول، احداث کارخانه قند، احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، از اقدامات بسیار بزرگی است که گام های بسیار مؤثری تا کنون برداشته شده و نیاز به همکاری جدی وزرای نفت، صنعت و جهاد کشاورزی دارد.

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته گام‌های جدی جهت ایجاد زیرساخت لازم برای احداث کارخانه فولاد در دزفول برداشته شده است، گفت: از رئیس بانک مرکزی و رئیس صندوق توسعه ملی کشور می‌خواهم در رفع مشکلات مالی و تأمین تسهیلات مالی مورد نیاز این پروژه عظیم اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه از وزیر جهاد کشاورزی انتظار دارم در خصوص تأمین زمین فاز دوم و پست برق کارخانه فولاد اقدام لازم را به عمل آورد، افزود: انتظار اصلی نمایندگان از دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای، حفظ چرخه کامل غنی سازی هسته‌ای در داخل کشور است.

پاپی زاده با اشاره به اینکه ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای امیدوارم با پایمردی و مقاومت بار سنگین امانتی را که نتیجه به خون غلطیدن دانشمندان هسته ای است به مقصد برسانند، تصریح کرد: موفقیت در این راه بدون عمل نمودن به نصایح داهیانه و رهنمودهای عالمانه رهبری معظم انقلاب میسر و ممکن نیست.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیدارهای مشکوک نماینده اتحادیه اروپا با محکومین فتنه، مستندات جدید نقش اساسی سران اروپا و آمریکا در فتنه سال 88 است، افزود: آمریکا و غرب بارها نشان داده اند به تسلیم کنندگان وفا نمی کنند و چون تاریخ مصرف همکاری کنندگان به پایان برسد به آسانی آنان را به دور می افکنند و کسانی که دل به وعده های خیالی آمریکا و انگلیس سپرده اند منفور ملت و تاریخ خواهند بود

کد N228291

وبگردی