آفتاب

حمله بالگردهای ارتش به مواضع شبه نظامیان در شمال غرب پاکستان

حمله بالگردهای ارتش به مواضع شبه نظامیان در شمال غرب پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - بالگردهای ارتش پاکستان روز چهارشنبه مواضع شبه نظامیان را در منطقه قبیله ای «وزیرستان شمالی» در شمال غرب این کشور هدف قرار دادند.

برخی منابع خبری پاکستان به نقل از مقامات نظامی این کشور گزارش دادند: حمله هوایی روز چهارشنبه ارتش به مواضع تروریست ها در وزیرستان شمالی در واکنش به بمبگذاری روز گذشته شبه نظامیان علیه نیروهای امنیتی در این منطقه صورت گرفت.

تاکنون جزییاتی در باره تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

روز گذشته، در اثر انفجار بمب در بخش «غلام خان» منطقه قبیله ای «وزیرستان شمالی» در شمال غرب پاکستان، یک نفر از نیروهای ارتش این کشور زخمی شد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این اقدام تروریستی را به عهده نگرفته است، اما در گذشته معمولا شبه نظامیان گروه «تحریک طالبان پاکستان» مسوولیت انفجارها، حملات تروریستی و بمبگذاری های انتحاری علیه مواضع دولت و نیروهای ارتش پاکستان در مناطق قبیله ای را به عهده می گرفت.

حمله روز گذشته به نیروهای امنیتی پاکستان در حالی انجام شد که شورای سیاسی تحریک طالبان نشست های مختلفی را برای تمدید آتش بس و بررسی چشم انداز گفت وگوهای صلح با دولت برگزار کرده است.

سرکرده های طالبان پاکستان در گفت وگو با رسانه های این کشور اعلام کرده اند که برخی عناصر بدنبال ناکام گذاشتن مذاکرات صلح و ایجاد سوء تفاهم میان شبه نظامیان طالبان و نیروهای امنیتی پاکستان هستند.

آساق**ا.ر**1095**1723**1545
کد N228038

وبگردی