آفتاب
نماینده مردم کهنوج:

تدبیر در مدیریت و توسعه مناطق محروم مانع مهاجرت از روستاها به کلانشهرها می شود

تدبیر در مدیریت و توسعه مناطق محروم مانع مهاجرت از روستاها به کلانشهرها می شود

تهران- ایرنا-عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تدبیر در مدیریت و توسعه مناطق محروم را مانع جدی مهاجرت از روستا به کلانشهر دانست و گفت:مدیریت جهادی ،توجه به مناطق محروم می تواند بارقه امید به زندگی بهتر را دل مردم ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «محمدرضا امیری» روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس اظهار داشت:به نامگذاری سال 1393 با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به طور مسلم برای پایداری این نظام مقدس نیازمند فرهنگ و اقتصاد مقاومتی هستیم و مسوولین بزرگوار باید توجه کنند که اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی و فشار برمردم، و نه به معنای سازش با آمریکا است.

نماینده مردم کهنوج و رودبارعنوان کرد: انتظار می رود مردم و مسوولین با مدیریت جهادی و عزم ملی خود در تحقق این شعار و مقاوم ساختن کشور در حوزه های اقتصاد و فرهنگ گام های موثری بردارند و به دور از تساهل و تسامح در ترویج فرهنگ دینی و فاطمی تلاش کنند و زمینه شکوفایی استعدادهای جوانان، اشتغال و ازدواج آنها تلاش کنند.

وی بر لزوم توجه به تکایا، مساجد و آشنا کردن جوانان و نوجوانان با قرآن،اهل بیت و فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت تاکید کرد و گفت این امر می تواند استوانه های فرهنگی جامعه را مستحکم کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرهنگ اگر مقاوم و آسیب ناپذیر شود،به طور قطع اقتصاد مقاوم را هم در پی خواهد داشت.

امیری خاطرنشان کرد: دراین راستا وزارتخانه های فرهنگی و اقتصادی به ویژه وزارت علوم، آموزش و پرورش ،فرهنگ و ارشاد اسلامی در جبران ضعف های گذشته و برنامه ریزی برای آینده وظیفه سنگین برعهده دارند.

به گفته نماینده مردم کهنوج، توجه به مناطق محروم و دور دست و تلاش جهادی برای رفع محرومیت می تواند بارقه امید به زندگی بهتر را در دل مردم ایجاد کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد:اگر مدیریت جهادی شکل بگیرد، دیگر شاهد ترک تحصیل دانش آموزان به خاطر عدم پرداخت سرانه دانش آموزی در مدارس شبانه روزی،چند شیفت بودن مدارس و یا اختلاط دختران و پسران در کلاس ششم ابتدایی و تحصیل دانش آموزن مناطق محروم کرمان در مدارس کپری نخواهیم بود.

وی اضافه کرد:اگرتدبیر در مدیریت شکل بگیرد و از نیروهای بومی و لایق منطقه در ساختار اداری استفاده شود ،دیگر شاهد مهاجرت بومی ها و کمبود معلم در شهرها نخواهیم بود.

به گفته این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت،با مدیریت دلسوزانه و مجاهد گونه می توان معادن کم نظیر و ارزشمند منطقه کرمان مثل کهنوج را فعال و هزاران شغل ایجاد کرد.

امیری با بیان اینکه اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم باید از کشاورز و تولید کننده حمایت کنیم، افزود: با برنامه ریزی می توان کاری کرد که 4 میلیون تن محصولات باغی و کشاورزی جنوب استان کرمان با قیمت نازل به فروش نرسد.در حالیکه به دلیل ضعف مدیریت دراین حوزه هر ساله شاهد ورشکستی کشاورزان هستیم.

وی مشکل حمل و نقل، بالابودن کرایه حمل، سودجویی دلالان، مشکلات صادرات، عدم تخصص سوخت لازم در فصل کاشت و حمایت نکردن از کشاورزان را از دیگر مشکلات این عرصه دانست و گفت: این معضلات ،قشر زحمت کش کشاورز را دچار مشکلات روحی و روانی کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: اگر به دنبال رفع مشکلات پایتخت و کلانشهرها هستیم ،باید با مهاجرت از روستا و شهرهای کوچک به کلانشهرها مقابله کنیم و این کار تنها درصورتی است که روستاییان از امکانات ابتدایی و حداقلی برخوردار باشد.

امیری یادآورشد: با وجود تلاش ها و خدمات صورت گرفته در 30 سال گذشته هنوز روستاها از نداشتن راه روستایی، مشکل افت برق ،آب آشامیدنی و کمبودهای بهداشتی و درمانی رنج می برد.

سیام3**9173** 1418
کد N227882

وبگردی