آفتاب

ظریف خبرداد:احتمال دستیابی به توافق نهایی با 1+5 ظرف 3 ماه آینده

ظریف خبرداد:احتمال دستیابی به توافق نهایی با 1+5 ظرف 3 ماه آینده

یک روز پس از آنکه رئیس جمهور اعلام کرد که می توان ظرف شش ماه به توافق در زمینه هسته ای دست یافت مجمدجواد ظریف مسئول پرونده هسته ای کشورمان اعلام کرد که به رسیدن به توافق ظرف سه ماه نیز خشبین است.

آنگونه که ایرنا گزارش کرده است،خبرگزاری رویترز اعلام کرد، وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر وجود اراده سیاسی برای رسیدن به نتیجه در مذاکرات هسته ای با پنج بعلاوه یک، گفت، جامعه ایران، چند صدایی است و مخالفت با توافقنامه هسته ای مایه نگرانی نیست.
محمد جواد ظریف در پایان سفر به امارات عربی متحده، هنگام بازگشت به تهران، در ابوظبی اعلام کرد: به دستیابی به توافق تا سه ماه آینده خوش بین هستم. اراده سیاسی برای رسیدن به نتیجه وجود دارد.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا نگران مخالفت و واکنش داخلی است، گفت: اگر به توافقی خوب برسیم، مخاطبان داخلی نیز راضی خواهند شد. البته، برخی هرگز راضی نخواهند شد که البته، این اشکالی ندارد زیرا ما یک جامعه چند صدایی هستیم.

ظریف گفت: در مذاکرات هسته ای برای دستیابی به توافقنامه جامع در رابطه با برنامه هسته ای ایران تا پایان ژوئیه، نگران مخالفت تندروها نیست.

جدیدترین دور مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک هفته گذشته در وین پایان یافت و دو طرف قرار است پیش از برگزاری نشست بعدی در 13 مه، تدوین پیش نویس توافقنامه را آغاز کنند.

طبق توافقنامه موقت امضا شده بین ایران و پنج بعلاوه یک در نوامبر سال گذشته میلادی، طرفین باید تا 20 ژوئیه به توافقی بلند مدت و جامع دست یابند که لغو تدریجی تحریم های اعمال شده بر ایران را به دنبال خواهد داشت.

 

29231

 

کد N227872

وبگردی