آفتاب

صید 436 تن انواع ماهیان استخوانی در گلستان

صید 436 تن انواع ماهیان استخوانی در گلستان

معاون صید و صیادی اداره‌کل شیلات استان گلستان گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون 436 هزار کیلوگرم انواع ماهیان استخوانی صید شده است.

«محسن یحیایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گلستان، با اشاره به پایان فصل صید در استان افزود: در این مدت 40 هزار کیلوگرم ماهی سفید، 381 هزار کیلوگرم ماهی کفال، 12 هزار کیلوگرم ماهی کپور، 390 کیلوگرم ماهی کلمه و 3000 کیلوگرم دیگر گونه‌های ماهیان استخوانی صید شده است.

به‌گفته‌ی وی، مجموع صید انجام شده در فصل صید امسال 21 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

یحیایی با بیان اینکه فصل صید از 20 مهر سال گذشته آغاز شد، تصریح کرد: شمار شرکت‌های فعال در این مدت 18 تعاونی و سرانه‌ی صید هر شرکت 25 هزار و 524 کیلوگرم است.

وی افزود: شمار پره‌کشی 2100 مورد و متوسط صید در هر پره‌کشی 208 مورد است.

معاون صید و صیادی اداره‌کل شیلات خاطرنشان کرد: در این مدت، 2041 قطعه بچه ماهی خاویاری با هدف بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری در دریا رهاسازی شد.

وی با اشاره به کاهش میزان صید ماهی سفید و کپور نسبت مدت مشابه پارسال، گفت: سرد بودن آب دریا که مانع مهاجرت ماهی سفید و کپور به سواحل می‌شود، نامناسب بودن شرایط جوی، بدون آب بودن دو رودخانه «گرگان رود و قره‌سو» از عمده‌ترین علل کاهش صید این گونه‌ها در استان است.

یحیایی افزایش بی‌سابقه‌ی فعالیت صیادان غیرمجاز را از دیگر علل کاهش صید ماهی سفید و کپور برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده از آلات و ادوات غیرمجاز و غیراستاندارد، برداشت بیش از حد ظرفیت توسط صیادان غیرمجاز، آسیب‌دیدگی ذخایر ماهی سفید و کپور به علت صید بچه ماهیان غیراستاندارد توسط صیادان غیرمجاز از دیگر علل کاهش صید این گونه‌هاست.

انتهای پیام

کد N227865

وبگردی