آفتاب

یک نماینده اصولگرا: به توافق ژنو پایبندیم

یک نماینده اصولگرا: به توافق ژنو پایبندیم

نماینده مردم قزوین در مجلس بر لزوم پایبندی به تفاهمات صورت گرفته در توافق ژنو تاکید و خاطرنشان کرد: ما بر مبنای آموزه‌های دینی به پیمان‌ها و توافقات تا پایان راه پایبند و استواریم ولی بر اساس دستورات شرع به پیمان‌شکنان و ناقضین توافقات نیز پاسخ مناسب و مقتضی خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوود محمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس درباره چرایی حضور ایران در مذاکرات ژنو، اظهار کرد: آمریکایی‌ها و غربی‌ها مدام یکی از دلایل حضور ما در پای میز مذاکره را اثرگذاری تحریم‌ها می‌دانند در حالیکه همه آگاهان سیاسی می‌دانند که فشار تحریم‌ها ما را به مذاکره نکشاند بلکه برعکس، این عدم تاثیر تحریم‌ها بود که 1+5 را به پای میز مذاکره کشاند.

وی افزود: غربی‌ها فهمیدند ما در اوج همین تحریم‌ها تعداد سانتریفیوژها را افزایش دادیم و به فناوری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای دست یافتیم و در اوج همین تحریم‌های به زعم آنها فلج‌کننده، ماهواره و موجود زنده به فضا فرستادیم و به قدرت علمی منطقه بدل شدیم و در نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، فناوری‌های نوین و تولید انبوه و ساخت موشک‌های دوربرد رادار گریز، ساخت زیردریایی‌های مجهز و کم‌نظیر و صدها دستاورد دیگر دست یافتیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: همین‌ها کافی است که آمریکایی‌ها و غربی‌ها بدانند تنها اثر تحریم‌ها سرعت بخشیدن به حرکت توفنده جوانان و دانشمندان ما است لذا ضروری است 1+5 و آمریکا تحت تاثیر رژیم صهیونیستی حیثیت مردم خود را به باد ندهند چرا که اگر سردمداران آمریکا و غرب از تبدیل شدن به عمال رژیم صهیونیستی عاری ندارند ولی مردم آنها این ننگ را نخواهند پذیرفت.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر لزوم پایبندی به تفاهمات و توافقات تا پایان مذاکرات، یادآور شد: ما بر مبنای آموزه‌های دینی به پیمان‌ها و توافقات تا پایان راه پایبند و استواریم ولی بر اساس دستورات شرع به پیمان‌شکنان و ناقضین توافقات نیز پاسخ مناسب و مقتضی خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه سیاست‌ورزان آمریکا می‌گویند تمام گزینه‌های ما روی میز است و اظهاراتشان ناظر به گزینه نظامی است باید گفت همه کسانی که با وضع فعلی آمریکا و موقعیت نظام جمهوری اسلامی ایران آشنایی دارند می‌دانند که این یک دلداری دادن سیاسی به خود و بلوف توخالی است و هرگز جامه عمل نخواهد پوشید زیرا این گزینه در جنگ تحمیلی آزموده شده و نتیجه‌ای جز شکست مفتضحانه نداشته است چه برسد به اینکه امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار است ولی بر زبان آوردن این گزینه تفاوت منطق‌ها و نگرش‌ها را نیز آشکار می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس اظهار کرد: دنیا گزینه‌های روی میز ما و غرب را ببیند و به قضاوت بنشیند. گزینه روی میز ما تعالیم اسلام، قرآن کریم، سنت نبوی و سیره علوی است. گزینه روی میز ما استواری، پایداری، بصیرت، معرفت، تدابیر خیره‌کننده رهبری و شناخت عمیق ایشان از توطئه‌های غربی‌ها و فتوای حرمت بمب اتم، تاریخ کهن و تمدن بزرگ، منطق قوی، محبت، صلح‌دوستی، نودوستی و مصوبه رییس‌جمهور در سازمان ملل مبنی بر صلح و امنیت و آرامش و جهانی عاری از سلاح اتمی و کشتار جمعی است اما گزینه‌های روی میز آنها تهدید انسان‌ها، سلطه‌جویی، منفعت‌طلبی، به خاک و خون کشیدن مردم افغانستان، عراق، لبنان، بحرین، میانمار و فلسطین مظلوم، تحریم‌ها و آتش‌بازی و جنگ‌افروزی و کشتار بی‌گناهان است.

محمدی ادامه داد: امروز رسالت همه آزاداندیشان، صاحبان قلم و دارندگان پایگاه‌های اجتماعی در همه دنیا این است که بگویند و بنویسند تا مشخص شود چه کسانی به دنبال رشد، اعتلا و کمال انسانیت هستند و چه کسانی به قتل، غارت و خونریزی ابنای بشر کمر بسته‌اند. بی‌تردید تاریخ و وجدان‌های بیدار بهترین قاضیان این معرکه خواهند بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس کمبود آب را از مشکلات این استان عنوان و خاطرنشان کرد: ‌از رییس‌جمهور می‌خواهم دستور کار یکی از جلسات شورای آب را به بررسی مشکل آب قزوین اختصاص دهد چرا که سطح سفره‌های زیرزمینی آن 18 متر تنزل یافته و شوره‌زار در دشت مشهور قزوین در حال پیشروی است و به تهدید جدی مبدل شده است.

وی در ادامه به مشکل آب شرب و آب کشاورزی قزوین نیز اشاره و تصریح کرد: ادامه متروی هشتگرد به قزوین، رسیدگی به راه‌های روستایی و بهسازی و آسفالت آنها ضرورت اجرای سیستم فاضلاب در روستاها، تامین پزشک برای درمانگاه‌ها و مراکز درمانی و همچنین ارتقای تصمیمات کشوری در استان قزوین از جمله خواسته‌های مردم است که امیدواریم با جدیت به آنها نگریسته شود.

محمدی همچنین خواستار احداث و استقرار خط آهن قزوین، بوئین‌زهرا و قم و همچنین رفع مشکلات اتوبان قزوین به رشت شد و ابراز امیدورای کرد که با انجام این اقدامات ارائه خدمات به مردم با کیفیت بهتری انجام شود.

انتهای پیام

کد N227844

وبگردی