آفتاب

الاخبار: سرکرده گروه جبهه النصره در ترکیه مستقر شده است

الاخبار: سرکرده گروه جبهه النصره در ترکیه مستقر شده است

بیروت – ایرنا – روزنامه لبنانی « الاخبار» به نقل از منابعی نزدیک به گروه های تروریستی تکفیری نوشت که « محمد الجولانی» سرکرده گروه « جبهه النصره» در ترکیه به عنوان پناهگاهی امن مستقر شده است.

به گزارش ایرنا، الاخبار در شماره روز چهارشنبه خود افزود: الجولانی که در شهرکی به نام « الشحیل» مستقر بود بعداز تشدید درگیری ها در منطقه و شکست های جبهه النصره و کاهش نفوذ آن ، الجولانی را به رفتن به ترکیه مجبور کرد.

الاخبار به نقل از منبع محلی خود که اور را نزدیک به گروه داعش معرفی کرده است، افزود: اطلاعات در خصوص استقرار الجولانی در ترکیه دقیق است و این که گفته می شود او به ریف حلب رفته درست نیست زیرا النصره پایگاهی گسترده در این منطقه ندارد و او همچنین نمی تواند به گروه هایی که در این منطقه مستقر هستند، اعتماد کند.

منبع این روزنامه لبنانی اضافه کرد: الجولانی به کشور رجب طیب اردوغان رفته و می داند که داعش درصدد است او را از میان بردارد زیرا ادامه عمکردش زمینه فروپاشی جبهه النصره را فراهم می کند.

درگیری های بین داعش و جبهه النصره دو گروه تروریستی تکفیری در منطقه دیرالزور سوریه و ریف آن شدت گرفته است و یک گروه از داعش که « عمر چچنی» آن را فرماندهی می کند توانسته ضربات سختی به النصره بویژه به الشحیل از مقرهای اصلی این گروه وارد کند.

خاورم ** 1324
کد N227608

وبگردی