آفتاب

رییس مجلس عازم بلاروس شد

رییس مجلس عازم بلاروس شد

تهران - ایرنا - علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به دعوت رییس پارلمان بلاروس و به منظور گسترش مناسبات اقتصادی و سیاسی تهران - مینسک، امروز چهارشنبه در راس هیاتی پارلمانی عازم بلاروس شد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، دیدار با رییس جمهور، رییس مجلس و مقامات دیگر بلاروس در برنامه سفر رییس مجلس قرار دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد با اشاره به روابط خوب ایران و بلاروس گفت: این سفر به دعوت رییس پارلمان بلاروس انجام می شود.

وی افزود: بلاروس از کشورهای دوست و شریک ایران در بسیاری از زمینه ها است و سقف روابط دوکشور هم در زمینه پارلمانی و هم در زمینه روابط همه جانبه با دولت خوب است.

لاریجانی با بیان این که نظرات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در خصوص مسایل منطقه ای نزدیک است، افزود: در این سفر تلاش می شود روابط میان تهران و مینسک گسترده تر شود.

علی کائیدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس، حسن خسته بند، و روبرت بیگلریان اعضای این گروه دوستی پارلمانی، حسن قشقاوی معاون پارلمانی امور ایرانیان و کنسولی وزیر امور خارجه و حسین شیخ الاسلام مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، رییس مجلس را در این سفر همراهی می کنند.

محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس، علاءالدین بورجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و حسن زمانی مشاور رییس مجلس، لاریجانی را بدرقه کردند.

سیام**2025 ** 1418
کد N227509

وبگردی