آفتاب

نظرات موافقان و مخالفان طرح دائمی شدن قانون تشکیل سازمان بازرسی

نظرات موافقان و مخالفان طرح دائمی شدن قانون تشکیل سازمان بازرسی

عزیزی فارسانی و موسوی لارگانی به عنوان موافقان و مهرداد لاهوتی به عنوان مخالف طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور اظهارات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده مردم اردل و فارسان که در موافقت با طرح مذکور صحبت می‌کرد، گفت: اگر این طرح به تصویب مجلس برسد ضمن حفظ بعد نظارتی قطعا می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات اداری و سوءاستفاده‌ها را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه این کار پیشگیری است نه مچ‌گیری گفت: همانطور که می‌دانید بانک آریا و پاسارگاد تخلفاتی داشتند که متاسفانه هیچگونه نظارتی صورت نگرفته و به آنها رسیدگی نشده است.

عزیزی به وظایف سازمان بازرسی نیز اشاره کرد و افزود: نکته مهم این است که یک بازرس بیشتر از یک قاضی در معرض تطمیع و تهدید است. لذا باید تلاش کنیم با تصویب کلیات طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور اصلاح اداری نیز انجام شود.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود به عنوان مخالف این طرح اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یک سازمان ناظر فعالیت دارد اما ما باید درنظر داشته باشیم طرحی که اکنون به مجلس ارائه شده است در یکی از تبصره‌های آن ذکر شده که این سازمان می‌تواند از افراد بازنشسته استفاده کند اگر به خود سازمان بازرسی اجازه دهیم این کار را انجام دهد، با توجه به اینکه سازمان بازرسی خود ناظر بر این موضوع در دستگاه‌های دیگر است انجام این کار صورت مناسبی نخواهد داشت.

براساس این گزارش سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در موافقت با طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی به عنوان عالیترین دستگاه نظارتی در جمهوری اسلامی ایران براساس اصل 174 تشکیل شده است و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها از وظایف ذاتی سازمان تلقی می‌شود.

وی به کشف فساد 3000 میلیاردی اشاره کرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرم از مقولاتی است که این سازمان در مورد آن ورود می‌کند و اجرای آزمایشی این قانون نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: بارها سازمان بازرسی در مورد گروه امیر منصور آریا هشدار داد ولی توجهی نشد. این در حالی است سازمان بازرسی حق ورود دارد و ما باید به اصلاح این طرح بپردازیم تا این سازمان بتواند نظارت خود را به درستی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر انتظار دارید که فساد و مشکلات از بین برود باید به کلیات این طرح رای داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دیگر موافقان و مخالفان این طرح روز گذشته در جلسه علنی مجلس اظهارات خود را بیان داشتند که با توجه به اینکه بررسی این طرح نیمه تمام باقی ماند، امروز مجلس شورای اسلامی به آن رسیدگی کرده و کلیات آن با 131 رای موافق به تصویب مجلس رسید.

انتهای پیام

کد N227403

وبگردی