آفتاب

یک عضو بسیج دانشجویی: اصل حسن خلق در قبال اقلیت‌ها رعایت شود

یک عضو بسیج دانشجویی: اصل حسن خلق در قبال اقلیت‌ها رعایت شود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت: نوع نگاه حکومت و مردم به اقلیت‌های قومی و مذهبی باید بر اساس حسن‌ خلق باشد؛ چراکه آنان همیشه همراه انقلاب بوده‌اند.

امیرحسین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: از اولین جرقه انقلاب تا حرکاتی که به پیروزی آن انجامید، همواره اقلیت‌های قومی و مذهبی همراه دیگر مردم ایران بودند؛ حتی در خط مقدم جنگ نیز اقلیت‌های کلیمی، مسیحی، سنی و قومی در کنار دیگر سربازان ایران از مرز این کشور دفاع کردند.

وی همچنین گفت: همیشه برنامه‌ریزی‌های توطئه‌آمیزی از سمت دشمنان کشورمان برای جدایی‌افکنی بین اقلیت‌های قومی و مذهبی می‌شود ولی اگر از ظرفیت‌های این اقلیت‌ها درست استفاده شود، دشمنان نمی‌توانند فاصله‌افکنی کنند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه "تعامل دستگاه‌های حکومتی و امنیتی با اقلیت‌ها باید سازنده باشد"، افزود: نگاه به اقلیت‌ها نباید شکاکانه و تهدیدمحور باشد. اگر با اقلیت‌ها هم‌کلام شوید، به این نکته اشاره خواهند کرد که دستگاه‌های حکومتی و امنیتی برای ارتباط با آنان از رویکرد صمیمانه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان گفت: شهادت شهید شوشتری نمونه‌ای از همدلی میان اقلیت‌ سنی با اکثریت شیعه ایران است. آنها از شهادت ایشان عزادار بودند؛ چراکه رابطه عاطفی و صمیمی خوبی داشتند. اقلیت‌ها هم مثل حکومت می‌دانند که آرامششان در گرو آرامش است و هرچه اقتدار جمهوری اسلامی بیشتر شود، امنیت و اقتدار آنان نیز افزایش پیدا می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با تاکید بر ضرورت همراهی اقلیت‌ها با حاکمیت، افزود: در تعامل با برادران هم‌میهن خود باید با حسن نیت برخورد کرد. با حدس و گمان نباید قومی را در اتفاقی مقصر دانست. اگر ثابت شد، باید از مجرای قانونی اقدام کرد، چراکه همه ما بنا داریم تا به نظام جمهوری اسلامی کمک کنیم.

انتهای پیام

کد N227254

وبگردی