آفتاب

"سفیر ربوده شده اردن تا چند ساعت دیگر آزاد می‌شود"

"سفیر ربوده شده اردن تا چند ساعت دیگر آزاد می‌شود"

به دنبال ربوده شدن سفیر اردن در لیبی به دست افراد مسلح ناشناس منابع اردنی اعلام کردند سفیر این کشور ظرف چند ساعت آزاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع اردنی به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که فواز العیطان، سفیر ربوده شده این کشور در طرابلس ظرف چند ساعت آینده آزاد می‌شود.

در همین راستا محمد عبدالعزیز، وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی لیبی اعلام کرد که سفیر ربوده شده اردن در سلامتی کامل به سر می‌برد.

وی تاکید کرد که مقامات لیبی تلاش می‌کنند تا از طریق گفت‌وگو با ربایندگان سفیر اردن را آزاد کنند و قصد اعمال زور را ندارند.

عبدالعزیز گفت: هیچ گونه اطلاعات رسمی در خصوص خواسته ربایندگان سفیر اردن مبنی بر آزادی محمد سعید الدرسی، زندانی لیبیایی در اردن در مقابل آزادی سفیر این کشور دریافت نکرده‌اند.

این درحالی است که یک منبع امنیتی در لیبی اعلام کردند ربایندگان سفیر اردن تاکید کرده‌اند در صورتی فواز العیطان را آزاد می‌کنند که دولت اردن، محمد الدرسی، زندانی لیبیایی در این کشور را که از حدود 9 سال پیش در زندانی در اردن به سر می‌برد، آزاد کنند.

فواز العیطان روز سه شنبه، در حالی که به مقر سفارت اردن در طرابلس می‌رفت توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شد.

از سوی دیگر عبدالله النسور، نخست وزیر اردن ربایندگان سفیر مذکور را مسئول سلامتی این فرد دانست و اعلام کرد که دولت وی تمامی اقدامات لازم را برای آزادی فواز العیطان اتخاذ می کند.

همچنین خولة العیطان، خواهر فواز العیطان اعلام کرد که برادرش پیشتر در معرض تهدید برای ربوده شدن قرار گرفته است.

شورای امنیت نیز این اقدام گروه‌های مسلح لیبیایی را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N227228

وبگردی