آفتاب
بررسی پرونده استعفای رئیس تیروکمان؛

شجاعی: نمی‌خواهم استعفایم "ماست مالی" شود اگرچه وزیر مخالف رفتنم است// چهارشنبه//

شجاعی: نمی‌خواهم استعفایم "ماست مالی" شود اگرچه وزیر مخالف رفتنم است// چهارشنبه//

استعفای احمد دنیامالی از ریاست فدراسیون قایقرانی به خاطر قانون و تاکید بر اجرای آن انجام شد در حالیکه محمدعلی شجاعی همچنان به حضور همزمانش در فدراسیون تیر و کمان و کمیته ملی المپیک ادامه می‌دهد. هر چند وی می‌گوید قرار نیست استعفایش از فدراسیون "ماست مالی" شود اگرچه وزارت ورزش و شخص وزیر با این استعفا مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق تاکید چندباره سازمان بازرسی کل کشور روسای فدراسیون‌ها هیچ منعی برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک نداشتند البته به این شرط که در صورت رای آوردن در هیات رئیسه (به جز نایب رئیسی) باید از ادامه همکاری با فدراسیون مربوطه امتناع کرده و استعفای خود را به طور رسمی اعلام کنند.

محمد علی شجاعی، رئیس فدراسیون تیر و کمان با علم کامل به این دستور العمل سازمان بازرسی کل کشور که بارها نسبت به آن تاکید شد در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کرد و اتفاقا صاحب بیشترین رای موافق در رای‌گیری برای انتخاب خزانه‌دار شد.

با احتساب امروز 85 روز یعنی بیش از دو ماه از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک می‌گذرد اما هنوز شجاعی از ریاست فدراسیون تیر و کمان کناره گیری نکرده است. البته وی بارها عنوان کرده که به فکر کناره گیری از فدراسیون تیر و کمان است فقط اینکه منتظر فراهم شرایط قانونی لازم است تا این کار را بدون اینکه دردسرساز شود، انجام دهد.

این در حالی است که احمد دنیا مالی پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی در مجمع انتخاباتی این فدراسیون به دلیل عضویت در شورای شهر و اینکه نتوانست طی مدت زمان یک هفته موافقت مسئولان شورای شهر را با استعفای خود بگیرد، مجبور به کناره‌گیری از مسئولیت جدیدش یعنی ریاست قایقرانی شد اما طی این مدت شجاعی بی دغدغه کارش را در  کمیته ملی المپیک دنبال کرده بدون اینکه فشاری احساس کند از طرف نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور که به شدت روی استعفای روسای فدراسیون‌های در صورت حضور در هیات رئیسه کمیته ملی المپیک تاکید داشت.

حتی روز سه شنبه با حکم کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک شجاعی در کنار خزانه‌داری این کمیته مسئولیت خزانه‌داری مرکز نظارت بر تیم‌های ملی را هم عهده‌دار شد. با این اوصاف آیا قضیه استعفای وی از فدراسیون تیر و کمان قرار است به باد فراموشی سپرده شود یا این کار بالاخره انجام خواهد شد؟

استعفای ماست مالی و مخالف وزیر

محمدعلی شجاعی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: اگر قضیه ماست مالی کردن باشد باید اول از همه خود من نسبت به آن راضی باشم در حالیکه بیشتر از همه خودم می‌خواهم هر چه زودتر استعفایم را از فدراسیون انجام دهم تا با خیال راحت به اوضاع مالی کمیته ملی المپیک و مسئولیت‌هایی که در این کمیته دارم، رسیدگی کنم.

وی تصریح کرد: اگر هم حضور همزمان در هیات رئیسه کمیته ملی المپیک و ریاست فدراسیون منعی نداشت به احتمال زیاد خود من از فدراسیون کناره‌گیری می‌کردم چون برای مسئولیتی مانند خزانه داری کمیته ملی المپیک باید وقت گذاشت. در هر صورت نه من آدمی هستم که بخواهم حضورم در فدراسیون تیر و کمان را حفظ کنم و نه قانون این اجازه را می دهد.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک در مورد اینکه "استعفا از فدراسیون قایقرانی بالاخره چه زمانی انجام خواهد شد"؟، گفت: بارها گفته‌ام که باید مجمع عمومی تشکیل شود تا من در آن استعفای خود را به صورت رسمی به اعضا اعلام کند چون مجمع هر فدراسیونی بالاترین مقام تصمیم گیرنده است. این قانون اساسنامه فدراسیون تیر و کمان است که در اساسنامه هر فدراسیون دیگری هم به آن اشاره شده است.

وی تاکید کرد: به هر حال هر فدراسیونی بر اساس اساسنامه‌ای که دارد، اداره می‌شود، به خصوص فدراسیون تیر و کمان که با معضلات زیادی مواجه بود و در نهایت اساسنامه جدید به تصویب رساند و توانست تائیدیه آن را از فدراسیون جهانی هم بگیرد. بنابراین باید برای هر کار بر اساس روال قانونی و آنچه اساسنامه می‌گوید، اقدام شود.

شجاعی تصریح کرد: نظرات شخصی دوست دارند من در فدراسیون تیر و کمان بمانم. تمام مربیان، ورزشکاران، وزارت ورزش و جوانان و حتی شخص وزیر دوست ندارند که استعفا دهم اما قانونی فراتر از نظرات شخصی است به خصوص اینکه خودم هم تمایلی به ماندن در فدراسیون ندارم. فقط اینکه وزارت ورزش و جوانان باید همکاری کند تا شرایط مجمع ایجاد و با برگزاری مجمع بتوانم استعفای قانونی خود را اعلام کنم.

خزانه‌دار کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر در مورد حکمی که به عنوان خزانه‌دار مرکز نظارت بر تیم‌های ملی گرفته، گفت: چارت تشکیلاتی مرکز نظارت بر تیم‌های ملی متفاوت از ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک است به همین دلیل بخش خزانه‌داری برای آن در نظر گرفته شد تا بر اساس بودجه‌ای که از محل اعتبارات کمیته در اختیارش گذاشته می‌شود، بتواند امور کار را اداره کند. پیشنهاد مسئولیت این بخش به من داده شد و من هم پذیرفتم.

 

کد N227088

وبگردی