آفتاب

مسکو: در شرق اوکراین نیروی نظامی نداریم

مسکو: در شرق اوکراین نیروی نظامی نداریم

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد، هیچ نیروی نظامی روسی در شرق اوکراین مستقر نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی با تأکید بر این که نیروهای نظامی روسی در شرق اوکراین مستقر نیستند، تصریح کرد که ادعاهای مربوط به حضور نظامی روسیه در این مناطق پوچ و بیهوده است.

وی اعلام کرد: دولت‌های غربی به طور عمدی ابراز اطمینان روسیه درخصوص عدم حضور نیروهای نظامی روس در شرق اوکراین را نادیده می‌گیرند.

سخنگوی رییس جمهوری روسیه اظهار کرد: آنها ترجیح می‌دهند اظهارات مطرح شده از سوی روسیه را نشنیده بگیرند.

در همین حال، خبرگزاری نووستی گزارش داد، رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرد، کرملین انتظار دارد جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد اقدامات مغایر با قانون اساسی کی‌یف را در شرق اوکراین به صراحت محکوم کنند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز با ابراز نگرانی درباره بی‌ثباتی در اوکراین و اقدامات نژادپرستانه در این کشور در بیانیه‌ای از مقامات کی‌یف خواست سیاست‌های لازم را برای جلوگیری از هرگونه اقدام علیه مقرهای هیأت‌های دیپلماتیک روسیه اتخاذ کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز تاکید کرد: توسل به زور در شرق و جنوب اوکراین غیرقابل قبول است. بحران اوکراین با اصلاح قانون اساسی حل خواهد بود.

انتهای پیام

کد N226952

وبگردی