آفتاب

پوتین از دبیرکل سازمان ملل خواستار محکوم کردن تهاجم نیروهای اوکراینی شد

پوتین از دبیرکل سازمان ملل خواستار محکوم کردن تهاجم نیروهای اوکراینی شد

مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در گفتگوی تلفنی با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل خواستار محکوم کردن تهاجم نیروهای دولتی اوکراین به مناطق جنوب و شرق این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین عصر سه شنبه در این گفتگوی تلفنی گفت: مسکو از سازمان ملل و جامعه جهانی انتظار دارد اقدامات غیرقانونی کی یف در مناطق شرق اوکراین را محکوم کند.

در گزارش آمده است: پوتین و بان کی مون در این گفتگوی تلفنی درباره وضعیت مناطق شرق اوکراین که بر اثر تهاجم نیروهای اوکراینی به شدت متشنج شده است، گفتگو و تبادل نظر کردند.

رییس جمهوری روسیه افزود: طرف روسی از سازمان ملل انتظار دارد اقدامات جنایتکارانه کی یف را که مغایر با قوانین و معیارهای بین المللی است محکوم کند.

صدها نفر از نیروهای اوکراینی روز سه شنبه به پایگاه هوایی کراماتورسک در شرق این کشور حمله کردند که بر اثر درگیری با معترضان مستقر در این پایگاه، بر اساس اطلاعات متفاوت از 4 تا 11 نفر کشته شدند.

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: نیروهای اوکراینی در این عملیات نظامی تلفاتی نداشتند.

چند واحد از نیروهای اوکراینی بعدازظهر امروز وارد شهر اسلاویانسک در همسایگی کراماتورسک شدند و انتظار می رود در ساعات آینده تهاجم به این شهر تحت کنترل معترضان آغاز شود.

اروپام/2242**518** 3404
کد N226861

وبگردی