آفتاب

6 کشته و مجروح در حمله ارتش به فرودگاهی در شرق اوکراین

6 کشته و مجروح در حمله ارتش به فرودگاهی در شرق اوکراین

حمله نظامیان ارتش اوکراین به مخالفان دولت در فرودگاه شهر کراماتورسک دست کم 4 کشته و دو مجروح برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، فعالان مخالف دولت اوکراین از کشته شدن 4 نفر و مجروح شدن 2 نفر در حمله نظامیان این کشور به یک فرودگاه در شهر شرقی کراماتورسک خبر دادند. بر این اساس نظامیان اوکراینی با تجهیزات کامل تلاش کرده اند به این فرودگاه که بین شهرهای کراماتورسک و اسلاویانسک در شرق این کشور قرار دارد، وارد شوند.

شاهدان عینی می گویند نظامیان اوکراینی ابتدا برای مذاکره وارد فرودگاه شدند، اما به یکباره تیراندازی آغاز شده و در جریان آن چندین نفر از شبه نظامیان مردمی که حفاظت از این منطقه را عهده دار بوده اند، مورد هدف قرار گرفته اند.

طبق این گزارش، اعضای شبه نظامیان مردمی با ایجاد موانع بر سر راه نظامیان اوکراینی از ورود آنها به این فرودگاه جلوگیری کرده اند. فعالان می گویند با وجود مقاومت شبه نظامیان، آنها وادار به عقب نشینی در مقابل ارتش اوکراین شده اند. با این حال کنترل شهر همچنان در دست شبه نظامیان است.

به نوشته راشا تودی تصاویر و ویدیوهای مربوط به حمله نظامیان اوکراین به شهر کراماتورسک که توسط بالگردها و هواپیماهای شناسایی گرفته شده، در اینترنت قابل مشاهده است. روز گذشته "الکساندر تورچینوف" رئیس جمهور موقت اوکراین خواستار استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در شرق این کشور شد. وی در تماس تلفنی که با دبیرکل سازمان ملل متحد داشت با طرح این درخواست پیشنهاد داد که عملیات ضد تروریسم در شرق این کشور با همکاری مشترک نیروهای سازمان ملل و نیروهای امنیتی اوکراین صورت گیرد.

کد N226797

وبگردی