آفتاب

دادگاه نظامی آمریکا درخواست عفو "منینگ" را رد کرد

دادگاه نظامی آمریکا درخواست عفو "منینگ" را رد کرد

درخواست عفو عامل انتقال اطلاعات محرمانه آمریکا به سایت افشاگر ویکی لیکس با مخالفت دادگاه نظامی این کشور مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دی پرسه، دادگاه نظامی آمریکا بدون ترتیب اثر دادن به درخواست عفو "بردلی منینگ" عامل افشای اطلاعات محرمانه به سایت سایت ویکی لیکس، حکم 35 سال زندان وی را تایید کرد.

این در حالی است که نظامی 26 ساله آمریکایی که به اتهام افشار اسرار محرمانه به نام "بردلی منینگ" در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت، اکنون با نام "چلسی" و به عنوان یک زن شناخته می شود. وی آخرین بار در سال 2013 به اتهام افشای صدها هزار سند محرمانه دیپلماتیک و نظامی آمریکا در دادگاه نظامی "فورت لیونورث" در ایالت کانزاس مورد محاکمه قرار گرفت.

وکلای منینگ می گویند در صورت خوب پیش رفتن اوضاع، وی می تواند تقاضای بخشودگی کرده و از فوریه 2020 برای آزادی از زندان امیدوار باشد. منینگ که در زمان ارتکاب جرم به عنوان نظامی ارتش آمریکا در عراق خدمت می کرد، یک روز پس از صدور حکم دادگاه رسیدگی به اتهاماتش اعلام کرد میل دارد به عنوان یک زن و با نام چلسی شناخته شود.  

منینگ گفت از کودکی احساس می کرده که یک دختر است و اکنون تصمیم گرفته که جنسیت خود را به یک زن تغییر دهد. پزشکانی که در جریان محاکمه منینگ، وی را زیر نظر داشتند تایید کرده اند که مشکلات جنسیتی او تاثیر زیادی در سلامت روانی اش داشته است. وی که به عنوان تحلیلگر اطلاعات در ارتش آمریکا خدمت می کرد گفته است هدفش از افشای اطلاعات سری از طریق سایت ویکی لیکس، به راه انداختن بحثی عمومی درباره سیاست های خارجی آمریکا بود.

گفتنی است منینگ که منبع اصلی سایت افشاگر ویکی‌لیکس به شمار می رود، اعتراف کرده 750 هزار سند نظامی و دیپلماتیک را در اختیار این سایت قرار داده است. وی با این حال اذعان کرده قصد ضربه‌زدن به امنیت ملی را نداشته است.

کد N226786

وبگردی