آفتاب

تخت روانچی: بانک مرکزی مشکلی برای دسترسی به درآمدهای ارزی آزاد شده ندارد

تخت روانچی: بانک مرکزی مشکلی برای دسترسی به درآمدهای ارزی آزاد شده ندارد

تهران-ایرنا معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه با بیان اینکه تاکنون 4 قسط از درآمدهای ارزی نفتی محدود شده ایران بر اساس توافق ژنو آزاد و دریافت شده است، گفت: بانک مرکزی مشکلی برای دسترسی به این اموال ندارد و پول ها کاملا آزاد شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،«مجید تخت روانچی» عصر سه شنبه و در حاشیه مراسم ختم مرحوم شیخ علی اکبر صادقی پدر همسر سید محمد خاتمی رییس جمهوری اسبق کشورمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره واریز شدن قسط پنجم نیز اظهار داشت که تاکنون چهار قسط نقد شده و قرار بود امروز قسط پنجم آزاد شود که باید بررسی شود که این اقدام صورت گرفته است.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در پاسخ به این سوال که آیا تاخیری در دستیابی ایران به این منابع وجود دارد؟ گفت: به هرحال این مورد هم مثل تمام سیستم های بانکی دیگر وقتی شروع بکار می کنیم تا شروع برداشت بازه زمانی خاصی دارد اما بانک مرکزی مشکلی برای دسترسی به این اموال ندارد و پول ها کاملا آزاد شده است.

تخت روانچی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره تمدید شدن تحریم تعدادی از مقامات کشورمان همزمان با ادامه مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: گزارش حقوق بشر منتشر شده از سوی انگلیسی ها ازنظر ما گزارشی یک سویه، مغرضانه و از دید ما کاملا مردود و سیاسی است.

معاون وزیر امور خارجه در عین حال افزود: ما مسیر خود برای مذاکرات را طی می کنیم تا به نتیجه برسیم البته نسبت به اقداماتی از این دست، پیش ازاین نیز واکنش نشان داده ایم.

به گزارش ایرنا، وزارت دارایی انگلیس به بهانه نقض حقوق بشر و با انتشار بیانیه ای نام 15 مقام کنونی و سابق ایران را در فهرست تحریمها تمدید کرد.

افرادی که در فهرست تازه منتشر شده، آمده است پیش از این هم در فهرست تحریم های انگلیس بوده اند، اما در لیست امروز اطلاعات این افراد به روز شده است.

وزارت دارایی انگلیس در این بیانیه خواستار بلوکه شدن دارایی های این افراد در انگلیس شده و نهادهای مالی این کشور را از هرگونه مراوده با آن ها منع کرده است.

خبر در حال تکمیل است .

سیام 9173**2021**1572
کد N226783

وبگردی