آفتاب
جلالی در دیدار با رئیس انجمن جغرافیایی ایران:

توسعه کشور باید مبتنی بر نیازمندیها و مزیتهای منطقه‌ای باشد

توسعه کشور باید مبتنی بر نیازمندیها و مزیتهای منطقه‌ای باشد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه آمایش سرزمینی در کشور انجام نشده است، یادآور شد: توسعه کشور باید مبتنی بر نیازمندیها و مزیتهای منطقه ای باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نشست هم‌اندیشی جهت برگزاری همایشی با عنوان آمایش سرزمینی و اقتصاد مقاومتی، با حضور دکتر کاظم جلالی - رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس - و دکتر حسن کامران - رئیس انجمن جغرافیایی ایران - برگزار شد.

جلالی در این نشست با اشاره به سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: آمایش سرزمینی و مسائل جمعیتی از نکات مورد توجه رهبر معظم انقلاب است و این موضوع از مواردی است تاکنون برروی آن کار کارشناسی کامل و جامعی صورت نگرفته است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، افزود: نباید در مسائلی که مربوط به آینده پژوهی و مسائل کاربردی جامعه است، به صورت تصنعی کار شود و این موارد نیازمند کار کارشناسی دقیق است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه آمایش سرزمینی در کشور انجام نشده است، یادآور شد: نتیجه این‌کار توسعه نامتوازن کشور است در حالیکه توسعه کشور باید مبتنی بر نیازمندی‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای باشد.

شایان ذکر است همایش آمایش سرزمینی و اقتصاد مقاومتی به همت مرکز پژوهش‌های مجلس و انجمن جغرافیا در اوایل خرداد ماه برگزار می شود.

انتهای پیام

کد N226782

وبگردی