آفتاب

کارایی جت ها و بالگردهای اختصاصی در انتخابات هند

کارایی جت ها و بالگردهای اختصاصی در انتخابات هند

دهلی نو - ایرنا - رقابت شدید با پول های هنگفت بین نامزدهای انتخابات هند موجب شده شرکت های خصوصی ارایه دهنده خدمات هوایی این کشور سود قابل توجهی به جیب بزنند.

به گزارش ایرنا، این روزها مطالب جالب و خواندنی از انتخابات شانزدهمین دوره مجلس عوام هند (لوک سابا) در رسانه ها و تبلیغات نامزدها دیده می شود.

تازه ترین گزارش های منتشر شده نشان می دهد نامزدهای انتخاباتی وابسته به دو حزب اصلی این کشور یعنی کنگره و بهارتیا جاناتا (بی.جی.پی) برای برگزاری سخنرانی و تبلیغات انتخاباتی با استفاده از بالگردها و جت های خصوصی به نقاط مختلف کشورشان سفر کرده اند و هزینه های سنگینی را نیز پرداخت نموده اند.

روزنامه ˈپایونیرˈ امروز نوشت این امر سبب رونق گرفتن بازار خدمات هوایی در هند شده است.

پیش از انتخابات صنعت خدمات هوایی در هند با دو درصد رشد منفی روبه رو بوده اما در طول دو ماه اخیر شاهد رشد 30 تا 40 درصدی مثبت و سودی بیش از چهار میلیارد روپیه شده است.

مقام های شرکت های خصوصی خدمات هوایی گفتند: نامزدهای انتخابات جهت سفر به مناطق مختلف هند درکمترین زمان به طور مکرر از هواپیما و بالگردهای اجاره ای استفاده کرده اند.

تاکنون ˈنارندا مودیˈ نامزد اصلی حزب راستگرای بی.جی.پی که برای رسیدن به پست نخست وزیری هند نیز خیز برداشته بیشترین موارد اجاره و ساعات پرواز را به خود اختصاص داده است.

پس از وی ˈراهول گاندیˈ معاون حزب کنگره در جایگاه دوم ایستاده است.

کارشناسان هوایی هند اعلام کردند، افزایش تقاضا برای هواپیماها و بالگردهای خصوصی و تعداد کم آنها سبب به هم خوردن توازن میان عرضه و تقاضا و در نتیجه افزایش عظیم نرخ شده است.

انتخابات 9 مرحله ای شانزدهمین دوره مجلس عوام هند( لوک سابا) که از 18 فروردین ماه جاری شروع شده تا 22 اردیبهشت ادامه می یابد و شمارش آرا در 26 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

وسعت این انتخابات آن را به بزرگترین و پرهزینه ترین انتخابات جهان تبدیل کرده است.

از برآوردهای کمیسیون انتخابات هند چنین بر می آید که این کشور در مجموع بیش از 50 میلیارد روپیه را در جریان برگزاری انتخابات جاری لوک سابا هزینه خواهد کرد.

این در حالیست که احزاب اصلی نیز یکدیگر را به صرف میلیاردها روپیه که منشا آن مشخص نیست برای رسیدن به قدرت متهم می کنند.

حزب حاکم کنگره هفته گذشته مدعی شد حزب مخالف بی.جی.پی برای بدست آوردن اکثریت کرسی های مجلس عوام هند و تشکیل دولت آینده این کشور 100 میلیارد روپیه را برای تبلیغات انتخاباتی اختصاص داده است .

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N226664

وبگردی