آفتاب

رییس جمهوری موقت اوکراین: عملیات علیه معترضان در شرق این کشور ادامه دارد

رییس جمهوری موقت اوکراین: عملیات علیه معترضان در شرق این کشور ادامه دارد

تهران-ایرنا- رییس جمهوری موقت اوکراین روز سه شنبه در پارلمان این کشور گفت که عملیات علیه معترضان در بخشی از منطقه دونتسک در شرق این کشور در جریان است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، اولکساندر تورچینف روز سه شنبه در پارلمان این کشور گفت: این عملیات نظامی گام به گام، مسوولانه و با احتیاط انجام می شود. هدف این عملیات حفاظت از شهروندان اوکراین، متوقف کردن اقدامات تروریستی و جلوگیری از فعالیت های جنایتکارانه و توقف تلاش های برخی برای تجزیه اوکراین است.

یک سخنگوی شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین این مسئله را تایید کرد که یک گردان از گارد ملی اوکراین متشکل از 350 نیرو صبح روزسه شنبه از کی یف به شرق اوکراین اعزام شدند.

این مقام اوکراینی خاطر نشان کرد که این گردان به سوی منطقه دونتسک عزیمت کرده است.

استقرار این گردان از نیروهای نظامی اوکراین در این منطقه توسط میکولا ولیچکویچ معاون رییس وزارت امور داخلی این کشور نیز تایید شد اگرچه وی شمار این نیروها را اعلام نکرد.

پیش از این رییس جمهوری موقت اوکراین به معترضان حامی روسیه در شرق اوکراین تا روز دوشنبه فرصت داده بود تا سلاح ها خود را تحویل دهند.

خبرنگار شبکه سی ان ان همچنین اعلام کرد که معترضان حامی روسیه همچنان ساختمان شورای شهر در کراماتورسک را در تصرف خود دارند.

این گزارش ها در حالی منتشر شده است که وزرای دفاع اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو در لوکزامبورگ دیدار می کنند و به دنبال بررسی جدیدترین تحولات اوکراین هستند.

راسموسن افزود: از روسیه می خواهم در راستای کاهش تنش ها در اوکراین گام بردارد و نیروهایش را از مرزهای این کشور خارج کند .

دبیرکل ناتو در ادامه عنوان کرد که ناتو و اتحادیه اروپا برای حل بحران اوکراین گزینه نظامی را بررسی نمی کنند و خواستار استفاده از راه حل های دیپلماتیک و سیاسی برای حل این بحران هستند.

دبیرکل سازمان ناتو در باره استقرار پایگاههای ناتو در شرق اروپا گفت : هنوز بسیار زود است در مورد جزئیات این مسئله اظهار نظر شود . با این حال این مقام ارشد ناتو تصریح کرد : هیچ کس نباید در مورد عزم ناتو برای دفاع از همپیمانانش در برابر تهدیدهای مختلف تردید داشته باشد.

مترجمام***9234**5981
کد N226654

وبگردی