آفتاب
وزیر بهداشت سوریه:

آمار زخمی های حملات خمپاره ای تروریست ها به مدارس دمشق به 60 تن رسید

آمار زخمی های حملات خمپاره ای تروریست ها به مدارس دمشق به 60 تن رسید

تهران - ایرنا - خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز سه شنبه در گزارشی به نقل از وزیر بهداشت این کشور از افزایش تعداد زخمی های حمله های خمپاره ای به چند مدرسه در دمشق به بیش از 60 تن خبر داد.

این گزارش به نقل از دکتر ˈسعد النایفˈ وزیر بهداشت سوریه آورده است که تروریست ها روزسه شنبه در یک مورد حمله خمپاره ای به مدرسه ای در ˈباب توماˈی دمشق، یک کودک و بیش از 41 تن دیگر که عمدتا دانش آموز بودند را زخمی کردند.

وی در یک بیانیه مطبوعاتی در یک بازدید غیررسمی از بیمارستانی در دمشق گفت: در یک حمله تروریستی خمپاره ای دیگر امروز به مدرسه ای دیگر در نزدیکی ˈالدویلهˈ دمشق نیز نیز پنج نفر زخمی شده که در بیمارستان های خصوصی پایتخت بستری شدند.

وزیر بهداشت سوریه با اعلام اینکه اتاق ویژه ای مجهز به همه تجهیزات پزشکی و دارویی در اکثر بیمارستان ها برای پذیرش مجروحان این حملات تدارک دیده شده است افزود: ˈطارق قریرˈ فرزند ˈفواد قریرˈ بازیکن باشگاه ˈالوثبهˈ که بازیکن تیم ملی فوتبال جوانان سوریه نیز شمار می آید در حمله به مدرسه ای در حمص جان خود را از دست داد.

به گزارش سانا، دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن نیز که همواره از وقوع حملات خمپاره ای در این کشور خبر می دهد، ضمن تایید این خبر، تعداد زخمی های مدرسه اول را بیش از 40 نفر اعلام کرد و افزود: در یک حمله خمپاره ای دیگر به مناطق تحت کنترل دولت در ˈحمراˈ و ˈکرم الشامیˈ شهر حمص در مرکز سوریه نیز 9 نفر از جمله یکی از اعضای تیم ملی جوانان سوریه کشته شدند.

مترجمام**1378**1856
کد N226636

وبگردی