آفتاب

رییس جدید سازمان جاسوسی و استراق سمع دولت انگلیس منصوب شد

رییس جدید سازمان جاسوسی و استراق سمع دولت انگلیس منصوب شد

لندن - ایرنا - وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه ˈرابرت هنیگانˈ از مقامات ارشد وزارت خارجه را به عنوان رییس جدید ستاد ارتباطات و استراق سمع دولت انگلیس موسوم به ˈجی سی ایچ کیوˈ منصوب کرد.

به گزارش ایرنا، ستاد ارتباطات و استراق سمع دولت انگلیس طی ماههای اخیر در مرکز جنجال های خبری مربوط به افشاگری های ادوارد اسنودن مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داشته است.

بر اساس افشاگری های انجام شده، ستاد ارتباطات و استراق سمع دولت انگلیس با همکاری سازمان های جاسوسی آمریکا بطور گسترده در شنود و جاسوسی غیرقانونی از شهروندان و مقامات کشورهای مختلف و دسترسی و ذخیره اطلاعات آن لاین کاربران اینترنت دخالت داشته است.

ˈایان لوبانˈ رییس فعلی ستاد ارتباطات و استراق سمع دولت انگلیس اواخر سال گذشته قصد خود را برای کناره گیری از این سازمان جاسوسی علنی کرد و بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، ˈرابرت هنیگانˈ قرار است پاییز امسال رسما جایگزین وی شود.

ˈویلیام هیگˈ وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه با اعلام خبر انتصاب ˈرابرت هنیگانˈ به ریاست ستاد ارتباطات و استرق سمع دولت انگلیس گفت: این انتصاب با موافقت نخست وزیر و پس از مشورت با معاون نخست وزیر صورت گرفته است.

هنیگان از سال 2010 میلادی تاکنون مدیرکل امور دفاعی و اطلاعات وزارت خارجه انگلیس بوده است.

وزیر خارجه انگلیس با ابراز خرسندی از این انتصاب، افزود: فعالیت های ستاد ارتباطات و استراق سمع دولت انگلیس (جی سی ایچ کیو) در کلاس جهانی است و این فعالیت ها برای امنیت کشور اهمیت حیاتی دارد.

جاسوسی های گسترده و غیرقانونی ستاد ارتباطات و استراق سمع دولت انگلیس و آژانس امنیت ملی آمریکا طی ماههای اخیر در کانون افشاگری های ˈادوارد اسنودنˈ مامور سابق سازمان های اطلاعاتی آمریکا بوده است.

اسنودن که هم اکنون به عنوان پناهنده در روسیه به سر می برد، تاکنون در افشاگری های خود گوشه ای از اقدامات جاسوسی و استراق سمع سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس را فاش کرده است که جمع آوری گسترده اطلاعات شخصی شهروندان و جاسوسی علیه مقامات کشورهای مختلف از جمله آنها می باشد.

وزارت خارجه انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که تغییر مدیریت ستاد ارتباطات و استراق سمع دولت از مدت ها قبل برنامه ریزی شده و ارتباطی با مسائل اخیر ندارد.

اروپام**345
کد N226568

وبگردی