آفتاب

تردید در صحت آمارهای اعلام شده از انفجار نیجریه/ شمار کشته شدگان بیش از 200 نفر است

تردید در صحت آمارهای اعلام شده از انفجار نیجریه/ شمار کشته شدگان بیش از 200 نفر است

گزارش ها حاکی است از آنجا که انفجار شدید روز گذشته در ساعات شلوغ فعالیت یک پایانه مسافربری در حومه پایتخت رخ داده، میزان کشته شدگان این انفجار بسیار بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاگس آنسایگر، روز گذشته انفجار خودروی بمب گذاری شده در مرکز یک پایانه مسافربری در حومه ابوجا موجب کشته شدن دهها نفر و انهدام و آتش گرفتن دهها خودرو شد. ابعاد این اقدام تروریستی به حدی بود که "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل نیز از وقوع چنین انفجاری ابراز نگرانی کرد.

هر چند آمارهای رسمی از کشته شدن بیش از 70 نفر در این انفجار حکایت دارد، اما اظهارات مقامات بیمارستانی نشان می دهد آمارها بسیار بیشتر از این میزان است. در همین رابطه یک مسئول بیمارستان ملی ابوجا که خواسته نامش فاش نشود به خبرگزاری آلمان گفته پس از وقوع این انفجار، بیش از 200 جسد به سردخانه این بیمارستان منتقل شده است.

همچنین رئیس تیم پزشکان "مایتاما جنرال" به خبرنگاران گفته است 14 جسد که در این انفجار کشته شده اند، در سردخانه این بیمارستان به سر می برند. این در حالی است که یکی دیگر از مسئولان بیمارستان مذکور شمار اجساد منتقل شده به این مکان را 27 نفر اعلام کرده است.

به گفته شاهدان عینی اکثر اتوبوس هایی که دقایقی پیش از وقوع انفجار در روز دوشنبه آماده حرکت به سوی مرکز شهر بودند، پر از مسافر بوده اند که به یکباره یک خودرو حامل 4 سرنشین مرد به مرکز پایانه رفته و به سرعت از آن پیاده شده اند. چند ثانیه پس از این اقدام، خودروی مذکور منفجر شده است.

به نوشته رسانه های نیجریه اکثر جنازه های یافت شده در اثر انفجار متلاشی و غیرقابل شناسایی هستند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام جنایتکارانه را به عهده نگرفته است، با این حال گمانه زنی های اولیه از دست داشتن شبه نظامیان بوکو حرام در این اقدام تروریستی حکایت دارد.

کد N226558

وبگردی