آفتاب

راسموسن:ناتو و اتحادیه اروپا باید همکاری بیشتری داشته باشند

راسموسن:ناتو و اتحادیه اروپا باید همکاری بیشتری داشته باشند

تهران-ایرنا- دبیر کل سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اعلام کرد که این ائتلاف و اتحادیه اروپا به دلیل شک و تردیدها در مورد اقدام بعدی روسیه در قبال اوکراین باید همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از لوکزامبورگ،ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیرکل ناتو روز سه شنبه به لوکزامبورگ سفر کرد تا با وزیران دفاع عضو ناتو در مورد آنچه ناتو در مورد اقدامات روسیه در قبال اوکراین انجام می دهد ، گزارشی را ارائه کند. راسموسن قصد داشته به مقام های ناتو در مورد اقدامات این سازمان در برابر آنچه غرب کمپین روسیه برای اعمال فشار و ارعاب اوکراین خوانده، توضیحاتی ارائه کند.

راسموسن تصریح کرد که ناتو قصد دارد یک پاسخ سه وجهی به این اقدام بدهد که شامل طرح های دفاعی تقویت شده، مانورهای گسترده و استقرار های مناسب نیروها برای اطمینان کشورهای ناتو نزدیک به روسیه است.

دبیرکل ناتو در پاسخ به پرسشی در این رابطه که آیا ناتو ممکن است در شرق اروپا پایگاههای نظامی ایجاد کند؟، افزود: هنوز بسیار زود است در مورد جزئیات این مساله صحبت کرد.

این مقام ارشد ناتو تاکید کرد که هیچ کس نباید در مورد عزم ناتو برای دفاع از هم پیمانانش در برابر تهدیدهای مختلف تردید داشته باشد.

این اظهارات راسموسن در حالی اعلام شده است که نماینده روسیه در سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) روز گذشته گفته بود که اگر ناتو قوای نظامی خود را در مرزهای روسیه گسترش دهد، مسکو می تواند تدابیر لازم را برای تضمین امنیت خود اتخاذ کند.

ˈالکساندر گروشکوˈ نماینده دائم روسیه در ناتو در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد اظهارنظر نمایندگان ناتو مبنی بر اینکه ناتو ممکن است در بحبوحه ناآرامی های اخیر اوکراین به شرق اروپا نیرو اعزام کند، گفت: روسیه قصدی برای بازگشت به دوران جنگ سرد ندارد. در عین حال در صورت نیاز تدابیر لازم را در راستای منافع و امنیت مان اتخاذ خواهیم کرد.

مترجمام**9234**1010
کد N226442

وبگردی