آفتاب

تاکید هنیه بر لزوم آشتی ملی و آزادی اسیران فلسطینی

تاکید هنیه بر لزوم آشتی ملی و آزادی اسیران فلسطینی

نخست وزیر دولت حماس ضمن تاکید بر لزوم ایجاد معادله‌ای واقعی برای مقابله با مذاکرات صلح خاورمیانه گفت: ربودن نظامیان اسرائیلی تنها راه آزاد سازی اسیران فلسطینی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در سخنرانی خود در کنفرانسی در خصوص اسیران فلسطینی در دانشگاه اسلامی غزه گفت: ربودن نظامیان اسرائیل تنها راه آزادی سازی اسیران فلسطینی است همانطور که پیشتر اسرائیل 1072 اسیر فلسطینی را در مقابل آزاد سازی گلعاد شلیط آزاد کرد.

وی تاکید کرد: مقاومت فلسطین در راه آزاد سازی اسیران فلسطینی از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد و سیاست ربودن نظامیان اسرائیلی تنها وسیله و اولویت مقاومت است.

هنیه ضمن تاکید بر لزوم ادامه تلاش‌ها برای آزادی اسیران، از جنبش‌های مردمی در داخل و خارج فلسطین به خاطر حمایت از آزادی اسیران فلسطینی قدردانی کرد.

نخست وزیر دولت حماس همچنین بر لزوم یافتن معادله‌ای واقعی برای مقابله با مذاکرات صلح خاورمیانه با تکیه بر تحقق سازش ملی و پایان دادن به دو دستگی میان فتح و حماس تاکید کرد.

وی با بیان اینکه واشنگتن میانجی‌گری نیست که برای موفقیت مذاکرات صلح خاورمیانه تلاش کند، عنوان داشت: ما باید برای ایجاد برنامه‌ای ملی که حافظ آرمان‌ها و حقوق فلسطینی‌ها باشد و راه را در مقابل تمامی گزینه‌ها هموار کند، تلاش کنیم.

وی افزود: اقدام مقدماتی برای این برنامه توافق برسر اجرای انتخابات در غزه و کرانه باختری است.

انتهای پیام

کد N226261

وبگردی