آفتاب
رییس دیوان عالی کشور:

مسئولان قدردان اعتماد مردم باشند

مسئولان قدردان اعتماد مردم باشند

جلسه هیات عمومی اصراری حقوقی سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله احمد محسنی‌گرکانی رئیس دیوان عالی کشور و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژیه دادستان کل کشور و قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله محسنی گرکانی طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه تمام فرهنگ ها باید به قرآن منتهی شود و فرهنگ قرآن محور نهضت اسلامی است، گفت: فرهنگ اگر کامل شود اقتصاد هم کامل می شود کسی که می خواهد مسلمان با فرهنگ باشد باید از سه زاویه با اسلام ناب محمدی ( ص ) ارتباط تنگاتنگ داشته باشد؛ یعنی اول دارای شخصیتی با بصیرت عمیق در تمام موضوعات و رویدادهای اسلامی باشد. دوم، از تاریخ گذشتگان اسلامی و غیراسلامی در مقاطع مختلف اطلاعات کافی و وافی داشته باشد و سوم اینکه دارای سیاست سالمی باشد که هدف امامان و راهبران راستین اسلام است و مفهوم آن سیاست تدبیر است نه فریب ، صداقت است نه دروغ و خلوص است نه غرور .

وی افزود: مسلمان باید این سیاست سالم را با حکومت اسلامی پیوند بزند و ثمره این حکومت، حکومت صالحان خواهد بود و در این صورت است که حکومت صالحان از حکومت ناسالم و حاکمان فاسد و خائن جدا می‌گردد و سرچشمه حکومت صالحان فرهنگ قرآن است.

رییس دیوان عالی کشور ادامه داد: قرآن کریم با رویکردی فرهنگی زیر ساخت اعتقادات و رفتارهای انسان و جامعه بشری را شکل می دهد و موجبات بصیرت و اقتدار یک جامعه را فراهم می آورد.

محسنی گرکانی به اشاره به روش امام خمینی ( ره ) در رهبری انقلاب اسلامی در باره علت پاسخ دادن مردم به ندای امام(ره)، گفت: نهضت امام ریشه در فرهنگ اسلامی داشت حمایت ها و دفاع های مردمی از نظام اسلامی در تمام بحران ها و فشارها و تحریم‌های ظالمانه در این چارچوب قابل تفسیر است و قطعاً رمز پیروزی مردم ایران در 8 سال جنگ نابرابر تحمیلی ریشه در فرهنگ قرآن و عاشورای حسینی و شهادت‌طلبی داشت.

وی تصریح کرد: مدیریت فرهنگی در امر فرهنگ‌سازی و مدیریت اقتصادی با عزم ملی می‌تواند به آسانی کاستی‌ها و چالش‌های اجتماعی را برطرف سازد تا کشورمان بدون دغدغه با اقتدار در جایگاه عزت قرار گیرد.

رییس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: از مردم شریف و بزرگوار کشورمان که با انصراف از یارانه‌ها به فرهنگ سلامت و تندرستی و عمران و توسعه اقتصادی کمک شایانی کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: مسلماً تقویت دولت خدمت به مردم و تقویت جامعه است و این کار در راستای بیمه عمومی ، توسعه بیمارستانهای دولتی برای کسانیکه توان پرداخت هزینه سنگین پزشکی و بیمارستان را ندارند است.

رییس دیوان عالی کشور گفت: مردمی که انصراف خودشان از دریافت یارانه را اعلام می کنند به ندای دولت لبیّک می گویند و دولت را امین خود می دانند لذا بر مسئولین محترم لازم است که قدردان این اعتمادهای مردم باشند و با تلاش مضاعف رفاه و سلامت توده مردم ، توسعه اقتصادی و اشتغال جوانان این مملکت را پیگیری کنند وانشاء‌الله همین طور هم خواهد بود.

انتهای پیام

کد N226177

وبگردی