آفتاب

حوزه‌های علمیه کم‌هزینه‌ترین مراکز آموزشی و فرهنگی کشورند

حوزه‌های علمیه کم‌هزینه‌ترین مراکز آموزشی و فرهنگی کشورند

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: یکی از افتخارات حوزه‌های علمیه وابستگی آن به مردم است و این سنت باید باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی مهدی‌نژاد در نشست با مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به این‌که «حوزه‌های علمیه کم هزینه‌ترین مراکز آموزشی و فرهنگی کشور هستند»

تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت که اگر هزینه تمام حوزه‌های علمیه کشور را جمع کنند، باز به اندازه هزینه یک دانشگاه نخواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که «انقلاب ما نشات گرفته از مبانی فکری حوزه‌های علمیه است» گفت: مراکز فرهنگی متعددی در کشور ما وجود دارد اما نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه در کشور بسیار قابل توجه است.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های متعدد حوزه و کانون‌های مساجد در مسائل فرهنگی اظهار کرد: این دو مرکز می‌توانند با تبادل نظر و همفکری از این پتانسیل‌ها استفاده کنند.

حجت‌الاسلام محمدرضا حدادیان افزود: در تبلیغ مسائل فرهنگی می‌توان از مبلغان حوزه‌های علمیه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان استفاده کرد.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال‌های اخیر ارتباط بسیار خوبی را با جوان‌ها برقرار کردند و یک حرکت بسیار خوب و مورد اعتماد خانواده‌ها را ایجاد کردند که خانواده‌ها با توجه به اعتمادی که به مسجد دارند این کانون‌ها را مورد قبول واقع کردند و فرزندان خودشان را در آنجا سپردند.

انتهای پیام

کد N226147

وبگردی