آفتاب

بحران اوکراین باعث کاهش ارزش پول روسیه شد

بحران اوکراین باعث کاهش ارزش پول روسیه شد

تهران - ایرنا- با تشدید بحران اوکراین، ارزش سهام روسیه و ˈروبلˈ واحد پول آن کشور کاهش یافت.

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه در گزارشی از مسکو، این کاهش ارزش را ناشی از نگرانی های مربوط به دخالت بیشتر نظامی روسیه در اوکراین و تحریم های بیشتر علیه روسیه از سوی اروپا دانست.

بر اساس این گزارش،کیف نیز با درهم ریختگی اقتصادی روبروست. بانک مرکزی آن کشور دوشنبه شب نرخ بهره را از 5/7 درصد به 5/14 درصد افزایش داد. ˈهریونیاˈ واحد پول اوکراین نیز در سال میلادی کنونی 38 درصد ارزش خود را از دست داده است.

به گفته ˈویلیام هیگˈوزیرامورخارجه انگلیس، اتحادیه اروپا در صدد است تا روس های بیشتری را در فهرست تحریم های این اتحادیه قرار دهد. از سوی دیگر کاخ سفید نیز به روسیه هشدار داده است که رفتار آن کشور در قبال اوکراین تحریم های بیشتری را بوجود خواهد آورد.

آمریکایی ها اعلام کرده اند برای اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه با اروپایی ها در حال مشاوره هستند. واشنگتن اعلام کرده است در نظر دارد تحریم علیه افراد و نهاد های روسی را در بخش های مالی، انرژی، معدن، فلزات، مهندسی و بخش های دفاعی اعمال کند.

براساس این گزارش، تحریم ها محدوده خاصی از افراد و نهادهای روسی را شامل می شود و اروپا تلاش می کند از وارد آوردن ضررهای اقتصادی گسترده به روسیه خودداری کند.

مترجمام**1533**1485**1856
کد N226106

وبگردی