آفتاب

پایگاه خبری ترکیه: سوریه نسبت به حملات شیمیایی تروریستها هشدار داد

پایگاه خبری ترکیه: سوریه نسبت به حملات شیمیایی تروریستها هشدار داد

آنکارا - ایرنا - پایگاه خبری ˈراست خبرˈ ترکیه اعلام کرد: دولت سوریه در دو نامه دیگر به دبیر کل سازمان ملل نسبت به قصد گروههای تروریستی برای ارتکاب حملات جدید شیمیایی علیه مردم این کشور هشدار داد.

دولت سوریه اعلام کرد که در جنایات شیمیایی تروریستها علیه شهروندان سوریه، آمریکا و ترکیه و برخی دیگر کشورها دست دارند.

به گزارش ایرنا ، این پایگاه خبری افزود که دولت سوریه در دو نامه جدید به سازمان ملل درباره بکارگیری سلاحهای شیمیایی از سوی گروه های تروریستی در مناطق مختلف این کشور هشدار داده شده است .

وزارت خارجه سوریه در این نامه ها با هشدار درباره قصد گروههای تروریستی برای ارتکاب حملات جدید شیمیایی علیه مردم این کشور و متهم کردن دمشق تاکید کرد: کشورهای شریک در توطئه علیه سوریه و در صدر آنها آمریکا ، فرانسه ، ترکیه و عربستان از ابتدای بحران برای بهانه تراشی به منظور توجیه ادامه حمله به این کشور کوشیده ا ند.

این وزارتخانه در نامه های خود تصریح کرده است که هدف این کشورها و در صدر آنها آمریکا ، بهانه تراشی برای توجیه ادامه جنایات در سوریه است و در این راستا سران این کشورها با متهم کردن دمشق مبنی بر اینکه سلاح شیمیایی علیه مردم خود بکار گرفته که اوت سال گذشته به قتل عام دهها نفر از مردم منجر شد، حمله ظالمانه ای را علیه سوریه به راه انداخته اند.

وزارت خارجه سوریه در نامه های خود افزود: پس از گذشت کمتر از یکسال از ارتکاب جنایت تروریستی در ˈغوطه شرقیˈ حقایق هر روز که می گذرد، آشکار می شود و تحقیقات و گزارشها و پژوهشهای موثقی منتشر شده که مهر تاییدی بر دست داشتن و دخالت مستقیم و غیرمستقیم آمریکا و ترکیه و برخی کشورهای دیگر در این ˈجنایت زشتˈ و دیگر جنایاتی است که در سوریه رخ می دهد و قتل عام ˈخان العسلˈ در پانزدهم مارس سال گذشته از جمله آنها است.

ˈسیمور هرشˈ تحلیل گر آمریکایی هفته گذشته فاش کرد که سلاح شیمیایی بکار رفته در حملات سال گذشته در غوطه شرقی در حومه دمشق از طریق ترکیه در اختیار گروههای تروریستی قرار گرفته است .

خاورم ** 2010* 230**1651
کد N226073

وبگردی