آفتاب

در پی تهدیدات داعش، عراق زندان ابوغریب را تخلیه کرد

در پی تهدیدات داعش، عراق زندان ابوغریب را تخلیه کرد

در پی تهدیدهای داعش، وزارت دادگستری عراق اعلام کرد که زندان ابوغریب را بسته و همه زندانیان آن را به زندان‌های دیگر منتقل کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، حسن الشمری، وزیر دادگستری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت دادگستری زندان مرکزی بغداد (ابوغریب) را به طور کامل بسته است و تمام 2400 زندانی این زندان را که به اتهام اقدامات تروریستی مدت محکومیت خود را می‌گذرانند، به زندان‌های واقع در استان‌های مرکزی و شمالی عراق منتقل کرده است.

به گفته وی این اقدام به خاطر مسائل امنیتی اتخاذ شده است.

زندان ابوغریب در ژوئیه سال گذشته میلادی مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت که این حمله به فرار ده‌ها تن از زندانیان از جمله برخی از رهبران القاعده انجامید.

به گفته برخی مسئولان این اقدام وزارت دادگستری عراق در واکنش به تهدیدات گروه "دولت اسلامی عراق و شام"(داعش) برای جاری ساختن آب در بغداد و غرق کردن برخی مناطق پایتخت از جمله زندان ابوغریب بوده است.

پیشتر منابع آگاه عراق اعلام کرده بودند که اعضای داعش به صورت مکرر دریچه‌های سد فلوجه را می‌بندند و سپس باز می‌کنند و این احتمال وجود دارد که داعش در حال آزمایش یک حمله تروریستی با استفاده از این سد باشد. در صورت باز شدن تمامی دریچه‌های سد فلوجه که در کنترل داعش است، بخش‌های وسیعی از بغداد از جمله منطقه ابوغریب زیر آب خواهد رفت.

انتهای پیام

کد N225982

وبگردی