آفتاب
نماینده نطنز:

تحریم‌های آمریکا هر نظامی به جز نظام مردم‌سالار ایران را زمین‌گیر می‌کند

تحریم‌های آمریکا هر نظامی به جز نظام مردم‌سالار ایران را زمین‌گیر می‌کند

نماینده مردم نطنز در مجلس با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت که این تحریم‌ها می‌تواند هر نظامی به جز نظام مردم‌سالاری ایران را زمین‌گیر کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد فیروزی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز زن و آغاز سال جدید عنوان کرد: سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده؛ سنگ بنای این نامگذاری همان اقتصاد مقاومتی است که معنای آن مقاوم سازی جامعه ایران در مقابل هجمه‌های نظام سلطه است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به خوبی به این نکته واقفند که آمریکا در چند دهه گذشته چه ظلم‌هایی بر نظام جمهوری اسلامی وارد آورده این ظلم‌ها شامل جنگ هشت ساله تحمیلی ایجاد ناامنی در کشور، انجام ترورهای کور و هسته‌ای و قطعنامه‌های بی‌هویت اروپا و تحریم‌های ظالمانه که از آن به عنوان تحریم‌های هوشمند یاد می‌شود همگی می‌تواند هر نظامی را به غیر از نظام جمهوری اسلامی ایران که متکی بر مردم‌سالاری دینی است را زمین‌گیر نماید.

فیروزی افزود: آخرین هجمه‌ها، تحریم‌های نفتی و بانکی بود که پاسخ این تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی، ریاضت‌گونه نیست؛ اقتصاد صرفه‌جویانه است به شرطی که این صرفه‌جویی در پوست و خون مردم به مثابه یک فرهنگ، نهادینه شود.

این نماینده مجلس از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تشکر کرد و متذکر شد: به نظر می‌رسد نگرانی‌ جامعه در خصوص توافقات در میزان امتیازات مبادله شده، نامناسب نیست. برای رفع این نگرانی، شفاف‌سازی و مصاحبه با رسانه ملی به منظور اقناع افکاری عمومی ضروری است. غرب و آمریکا در این زمینه حاضر به تسامح نیستند. پس مقامات مذاکره کننده هم باید بر این مساله پافشاری کنند تا ملت ایران هم احساس امنیت روانی اجتماع سیاسی داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه، تاکید کرد: بالاترین امتیاز این مذاکره، شکست فضای سنگین جبهه استکبار و اجماع آنها بود که غرب قابل اعتماد نیست وگرنه جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره است.

نماینده نطنز در ادامه نطق خود به ذکر برخی موارد پیرامون حوزه انتخابیه‌اش پرداخت.

تعیین برنامه‌ای مشخص در زمینه کشاورزی، تامین اعتبارات لازم برای لایروبی قنوات، لوله‌گذاری، اصلاح مدیریت کشاورزی، تضمین خرید محصولات کشاورزی، نکاتی بود که فیروزی خطاب به وزیر جهاد و کشاورزی مطرح کرد.

وی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، به وزیر ورزش و جوانان تذکر داده و گفت: چه دست‌های سیاسی پشت این مساله وجود دارد. از هیأت رئیسه مجلس می‌خواهم تحقیق و تفحص درباره فدراسیون فوتبال را زودتر به جریان بیندازد.

تسریع در احداث ورزشگاه‌های نطنز، تسریع در تکمیل جاده بادرود و کاشان که به جاده مرگ معروف شده، رفع مشکل مسکن جوانان روستایی، تکمیل درمانگاه‌های منطقه، تسریع در پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های نطنز، تسریع در ارائه خدمات دیجیتال تلویزیونی، تسریع در رفع مشکل آب شرب روستاهای حوزه انتخابیه از موارد دیگری بود که نماینده مردم نطنز و بادرود مطرح کرد.

انتهای پیام

کد N225935

وبگردی